Metodinė veikla

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

Vienas iš pilietiškumo ugdymo uždavinių yra siekti, kad mokiniai aktyviai ir atsakingai dalyvautų mokyklos, vietos bendruomenės ir visuomenės gyvenime. Dalyvavimas ir pokyčių inicijavimas bendruomenėje – tai ypač svarbi ugdomosios veiklos sritis, skirta praktiniams mokinių gebėjimams ugdytis, o tai įmanoma tik aktyviai dalyvaujant pilietinės bendruomenės gyvenime.

2019 m. balandžio 11 d. Klaipėdoje, viešbutyje ,,Amberton Klaipėda“ vyko tarptautinė konferencija ,,Holistinis (visuminis) ugdymas ir terapija ikimokykliniame amžiuje žaismės aspektu“ prevencinio projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ sklaida. Konferencijoje dalyvavo Lietuvos ikimokyklinių įstaigų logopedai, mokytojai, projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ dalyviai. Konferencijoje buvo aptariami įvairūs žaismės principu grindžiami kalbos sutrikimų prevencijos būdai, holistiniai metodai ir efektyvi pagalba vaikui, sudarant kuo palankesnes sąlygas jo kalbos plėtotei. Buvo pristatomi žodiniai, vaizdiniai ir stendiniai pranešimai, vyko metodinių priemonių paroda. Šiame projekte dalyvauja Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Nyderlandų specialistai ir pedagogai, vaikai ir tėvai. Jame dalyvauja keletas mūsų rajono ugdymo įstaigų: Gargždų lopšelis-darželis ,,Gintarėlis“, Gargždų lopšelis-darželis ,,Naminukas“, Vėžaičių lopšelis-darželis.

2019 balandžio 24 d. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos specialiojo ugdymo skyriuje vyko metodinė diena ,,Kompleksinė pagalba mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių". Joje dalyvavo Klaipėdos rajono ugdymo įstaigų logopedai, specialieji pedagogai bei Klaipėdos lopšelio-darželio ,,Versmė“ vadovai ir specialistai, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė. Tęsiamas dar 2011 metais užsimezgęs mūsų rajono ir Klaipėdos lopšelio-darželio ,,Versmė“ specialistų bendradarbiavimas.

Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos antrokės Evelina Dargytė, Rugilė Žvirblytė, Greta Rudgalvytė, Aistė Dargužaitė, Ema Paulauskaitė turėjo galimybę dalyvauti respublikos bendrojo ugdymo mokyklų konferencijoje-viktorinoje ,,Kultūriniai, istoriniai ir biografiniai atspindžiai literatūroje“. Renginį, kuriame pranešimus skaitė dvidešimt devyni 9-10 klasių mokiniai, viktorinoje dalyvavo dar gausesnis būrys paauglių, organizavo Šilalės rajono Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija.

Šių metų balandžio 16 d. Dovilų pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytoja metodininkė Daiva Vinciūnienė sukvietė į šeštąjį rajono 7, 8 klasių mokinių IT konkursą „Baitukas – 2019“ 13 komandų iš Gargždų „Minijos“ progimnazijos, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos, Agluonėnų, Dituvos, Dovilų, Endriejavo, Gargždų „Kranto“, Ketvergių, Kretingalės, Lapių, Plikių Ievos Labutytės, Vėžaičių pagrindinių mokyklų, Pašlūžmio mokyklos-daugiafunkcio centro. Kiekvienai mokyklai atstovavo po tris dalyvius iš 7, 8 klasių.

Mūsų gimnazijoje Tolerancijos ugdymo centro kvietimu lankėsi Austrijos organizacijos „Gedenkdienst“ (liet.Atminties tarnyba), skiriančios dėmesį nacionalsocializmo priežastims ir padariniams, savanoris Theo Krausz . Ši organizacija nuo 1992m. siunčia savanorius vieneriems metams į šalis, kuriose naciai ir jų bendrininkai vykdė nusikaltimus. Motyvuoti ir Holokausto istorijos žinių turintys šios organizacijos jaunuoliai kasmet atvyksta ir į Vilnių savanoriauti Valstybiniame Vilniaus Gaono žydų muziejuje.

Klaipėdos universiteto humanitarinių ir ugdymo mokslų fakulteto pedagogikos katedra jau šeštus metus organizuoja mokinių mokslinę konferenciją „Tolerantiška mokykla- saugi visuomenė“ į kurią buvo pakviesti ir Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos atstovai. Gimnaziją konferencijoje atstovavo 8 kl. mokinės Monika Šaulytė, Greta Saulevyčiūtė ir Austėja Norvaišaitė, bei socialinė pedagogė Laima Rėbždienė ir psichologė Aneta Žukauskienė. Šiai konferencijai merginos paruošė ir pristatė pranešimą tema „Ar žodžiai žeidžia? Emocinio, psichologinio smurto artimiausioje aplinkoje atspalviai.“

Daug smagiau padovanoti kitam šypseną, nei sukelti skausmą ar liūdesį. Nebūkime pikti, šypsokimės ir pasaulis nušvis ryškiomis spalvomis. Ten, kur šypsomės vieni kitiems, vietos patyčioms nėra.

Viena iš didžiausių šių laikų problemų- patyčios. Tai paauglių gyvenimo kasdienybė. Daugeliui moksleivių atrodo, jog tai įprasta, normalu ir jie to nesureikšmina. Tačiau tiems, iš kurių šaiposi gyvenimas tampa nepakenčiamas. Patyčios paprastai vyksta tuomet, kai yra stebėtojų būrys. Būtent patyčias stebinčių žmonių elgesys lemia, ar patyčios bus sustabdytos, ar atvirkščiai- paskatintos toliau tęstis.

Kovo trečią antradienį Gargždų „Vaivorykštės” gimnazijoje jau šeštą kartą vyko respublikinė matematikos kūrybinių – projektinių darbų konferencija „Matematika už lango”. Pranešimus skaitė Klaipėdos Hermano Zudermano, VŠĮ „Vaivorykštės tako“, Veiviržėnų Jurgio Šaulio, Plungės rajono Kulių gimnazijų, „Kranto”, Kretingalės pagrindinių mokyklų mokiniai. Įdomiausiais ir naudingiausiais darbais pripažinti Eidenio Kasperavičaus programėlė ,,GVG tvarkaraštis”, „Laiko tėkmės samprata“ (III kl. mokiniai Gytis Kalvis ir Karolis Stonkus) iš „Vaivorykštės” gimnazijos, „Parabolės mumyse ir aplink mus“ iš Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos (II kl. mokiniai Dovydas Dvarionas ir Marijus Kučinskis).

Tas kovo penktadienis ‚Vaivorykštės“ gimnazijoje buvo eilinė darbo diena, kai šios ugdymo įstaigos fizikos mokytojas metodininkas Romanas Rimkevičius vedė taip pat eilinę fizikos pamoką dešimtokams tema „Akies optinės savybės“. Savo vizijose turėjau tikslą kada nors stebėti kolegos Romano darbą pamokoje, jo mokinių nuostatas į savo pareigas- ir ta diena atėjo. Jaukiame fizikos kabinete, kur viskas bylojo apie sistemingą fiziko darbą – lentynose mokinių darbai, modeliai, lentose pastabos, nuorodos, mokinių grupinės darbo vietos, parengiamajame kambaryje stende patalpinta įvairiausia informacija ir pan. (kad tik ko nepamiršti!) – įtikino, kad kolega turi savo darbo sistemą, savitą metodiką, ką ne kartą pastebėjau ir jaučiau ištisas 45 minutes.

2019 m. vasario 26 – 28 dienomis Vilniaus Universiteto Gyvybės Mokslų Centre vyko tarptautinė gyvybės mokslų konferencija “The COINS 2019”, dalyvavo Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Raimondos Mankevičienės ugdytiniai Ignas Grinevičius, Emilija Ložytė ir Greta Vendelytė.

Vasario 25 dieną Vilniaus Gedimino technikos universitete vyko nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ (AI) projektinių darbų peržiūra. Renginyje dalyvavo apie 400 žmonių (300 mokinių, mokytojai, svečiai, VGTU darbuotojai, studentai). Buvo pristatyti, įvertinti ir paviešinti projekto „NVŠ neakivaizdinių programų sukūrimas ir įgyvendinimas sumaniosios specializacijos ir inžinerijos bei technologijų srityse“ rezultatai – 50 komandinių darbų.

Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos III klasės A1 srauto mokinių (mokytoja Rasa Rusteikienė) lietuvių kalbos ir literatūros projekto ,,METŲ“ IŠMINTIS“ aprašymas:
Dirbdama gimnazijoje su vyresniųjų klasių mokiniais skatinu bent kartą metuose paruošti literatūros projektą, kurio temą pasiūlau, tačiau gimnazistams palieku laisvę interpretuoti. Taip mokiniai skatinami ne tik ,,sausai“ pažinti, suprasti ir išmokti medžiagą, ne tik rašinius mokosi kurti, bet ir įsitraukia į praktinę kūrybinę veiklą, patiria atradimo ir kūrybingumo skleidimosi džiaugsmą, ugdosi gebėjimą viešai pristatyti atliktus projektus. Dalinuosi originaliais šių metų gimnazistų darbais, tikėdamasi, kad toks tolimas rašytojas kaip Kristijonas Donelaitis gali priartėti prie jauno, šiuolaikinėse technologijose skendinčio, žmogaus.

Š. m. vasario 18 dieną Dituvos pagrindinėje mokykloje organizuota metodinė diena. Dienos tikslas: keturių rajono – Dituvos, Dovilų, Gargždų „Kranto“ bei Lapių – pagrindinių mokyklų pedagogams pasidalinti gerąja patirtimi mokinių ugdymo(si) klausimais.

„Praeitis – dabartis – ateitis“ – trys žodžiai, kuriais apsibrėžta beveik dvidešimties pedagogų susirinkimo pagrindinė mintis: praeities klaidų nekartojimas, dabartinės situacijos kritinis vertinimas bei pozityviai nusiteikusios ir inovacijas priimančios ateities mokyklos perspektyvų aptarimas.

Pokategorės