Metodinė veikla

Nuo šios dienos Švietimo centre eksponuojami nuostabūs, turtingi spalvomis, iš pirmo žvilgsnio sudarantys tapybos darbų įspūdį – Angelės Pakamorienės spalviniai.
Angelė Pakamorienė – Gargždų „Minijos“ progimnazijos geografijos mokytoja ekspertė, Klaipėdos rajono geografijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, organizuojanti respublikines geografijos olimpiadas bei padedanti pasiruošti šalies jauniesiems geografams tarptautinėms geografijos olimpiadoms. O šiais metais mokytoja pasiūlė ir rajono kolegoms suburti geografų akademinę grupę bei reguliariai rinktis į sesijas, kurių metu mokytojai padėtų stiprinti savo mokinių geografijos žinias. Galbūt tokios akademinės sesijos-pamokos padės labiau atsiskleisti gabiems rajono mokiniams, galbūt išvysime daugiau rajono jaunųjų geografų respublikinėse olimpiadose, o gal ir tarptautinėse... Tuo tikime.

Nors vietos savivaldos diena Lietuvoje minima nuo 2007 metų, Švietimo centas į ją įsijungė tik šių metų spalio 10 d.
Džiugu buvo sulaukti gausaus svečių būrio iš Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos. „Kranto“ trečiokėliai kartu su savo mokytojomis Danute Elena Raudiene ir Ilona Stoniene atėjo pažiūrėti, kur mokosi Klaipėdos rajono mokytojai. „Mokytojams irgi reikia mokytis, kad gerai išmokytų savo mokinius“, vieningai klegėjo mokinukai. Švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė ir metodininkė Nomeda Skliuderienė papasakojo svečiams, ką veikia švietimo centro darbuotojai, kaip kuriamos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programos, kaip transliuojamos nuotolinės paskaitos, kaip mokosi mokytojai, kas tai yra Mokyklų metodinė taryba ir t.t.

Regioninės anglų kalbos mokinių konferencijos nuostatai, atsisiųsti>>>

„Ateities inžinerija“ (AI) – tai neakivaizdinė neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) centro programa, skirta įtraukti mokinius bei mokytojus į šiuolaikinių technlogijų ir techninės kūrybos pasaulį. Projektas savo veiklą pradėjo 2017 metais. Dabar iš viso yra siūloma 10 skirtingų veiklos sričių. Mokiniai iš visos Lietuvos yra kviečiami į 3 sesijas, kurių bendra trukmė – 12 dienų. Dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai yra kviečiami į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU), kuriame ir vyksta didžioji dalis užsiėmimų. 2018 metų rugsėjo 24-28 dienomis dviejose AI programose dalyvavo 8 Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai bei socialinė pedagogė Rosita Jankauskaitė – turėjo galimybę susipažinti su „Šiuolaikinės statybinės konstrukcijos ir saugos sistemos“ bei „Žalioji energetika“ temomis.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija jau 26 metus vykdo projektą „Draugystė su Švabacho menų gimnazija“. Rugsėjo 20 – spalio 1 d. dvidešimt keturi I-IV gimnazijos klasių mokiniai ir juos lydintys trys mokytojai viešėjo Švabacho mieste (Vokietija). Kelionės tikslas – susipažinti su šios šalies kultūra, papročiais, bendraamžių gyvenimo ir mokymosi ypatumais, patobulinti anglų kalbos žinias ir kalbėjimo įgūdžius.

Pasitinkant auksinį rudenį Klaipėdos rajono biologijos mokytojai kartu su Kretingos, Salantų, Jurbarko, Šakių ir Klaipėdos miesto kolegomis dalyvavo biologijos asociacijos rengtoje respublikinėje konferencijoje „Ugdymą stimuliuojančios aplinkos, kaip priemonė mokymuisi tyrinėjant“, kuri vyko Vilkaviškio rajone Paežerių dvaro sodyboje.

Konferencijos metu mokytojai išklausė pranešimą aktualia tema ,,Brandos darbo ypatumai ir įgyvendinimo patirtys“. Nacionalinio egzaminų centro specialistė Jolanta Pauliukienė ir brandos darbų vertintojas Romas Darafėjus kalbėjo ir paaiškino, su kokiais sunkumais susidūrė mokiniai rašydami biologijos brandos darbą ir kokie klausimai kilo vertintojams. Buvo aptarta EMA 5-6 klasių mokiniams ir galimybė bendrauti šioje elektroninėje sistemoje ne tik su mokinias, bet ir su jų tėvais.

Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetai 2018–2019 m. m. (prioritetas – ugdymo kokybė)

1. Mokymo ir mokymosi gerinimas (mokinys–mokytojas–tėvai):
1.1. atskirų mokinių pažangos  stebėjimo, vertinimo ir įsivertinimo sistemos tobulinimas;
1.2. mokymosi pagalbos teikimas – orientavimasis į mokinio poreikius;
1.3. aktyvūs ugdymo metodai ir ugdymo turinio integravimas;
1.4. socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas;

2. Duomenimis grįstas ugdymo ir mokymo kokybės gerinimas:
2.1. tarptautinių, nacionalinių mokinių pasiekimų  tyrimų, testų rezultatų, rekomendacijų  ir išvadų panaudojimas;
2.2. mokyklos išorinio vertinimo,  įsivertinimo ir kitų duomenų naudojimas;

3. Pedagoginių darbuotojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas:
3.1. profesinis pedagogų skaitmeninio raštingumo didinimas;
3.2. kolegialaus grįžtamojo ryšio  panaudojimas mokytojo kompetencijų tobulinimui;
3.3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ryšio su ugdymo procesu užtikrinimas.




 

 

Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetai 2016 – 2017 m. m.

1. Mokymo ir mokymosi gerinimas (mokinys–mokytojas–tėvai):
1.1. atskirų mokinių pažangos stebėjimo ir vertinimo sistemos tobulinimas;
1.2. mokymosi pagalbos teikimas;
1.3. ugdymo turinio integravimas ir tarpdalykinės sąsajos;
1.4. mokymo(si) nuostatų ir būdų veiksmingas taikymas;
1.5. gabių mokinių ugdymas.
2. Prevencinių pilietinio, socialinio ir emocinio mokinių ugdymo programų integravimas į ugdymą.
3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ryšio su ugdymo procesu užtikrinimas.

 

Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetai 2015 – 2016 m. m.

1.Mokymo ir mokymosi gerinimas:
1.1. individualios mokinių pažangos vertinimo tobulinimas;
1.2. ugdymo turinio integravimas ir tarpdalykinės sąsajos;
1.3. IKT naudojimas;
1.4. gabių mokinių ugdymas;
1.5. mokymosi pagalbos teikimas.
2. Pilietinis, socialinis ir emocinis mokinių ugdymas.
3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir ugdymo proceso ryšio užtikrinimas.

 

Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetai 2013 – 2014 m. m.

1. Nuoseklus pamokos tobulinimas:
1.1. mokinių pažangos vertinimas;
1.2. ugdymo turinio individualizavimas ir diferenciavimas;
1.3. IKT naudojimas;
1.4. Gabių mokinių ugdymas.
2. Mokymosi pagalbos teikimas;
3. Socialinis emocinis mokinių ugdymas.

Sulig aušra ankstyvą rugsėjo 20 dienos rytą Urtė Lotužytė, Milėja Bičkaitytė, Kamilė Krugelytė, Ugnė Dovidavičiūtė, Monika Jokubaitytė ir mokytoja Daiva Kačinskienė išsiruošė į Vilniaus ,,Grand Resort“ viešbutį, kuriame vyko aštuntoji „eTwinning“ mokinių stovykla „Profesijų pasaulyje“. Joje kviečiami dalyvauti konkurso „Geriausia Lietuvos eTwinning mokykla 2018“ nugalėtojai. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos kurtam ir vykdytam projektui „Internetas – prakeiksmas ar palaima?“ skirtas Nacionalinis kokybės ženklelis ir jis pripažintas vienu geriausių Lietuvos projektų.

2018-09-20 Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos IIIa ir IIIc klasių mokiniai, lydimi klasių vadovių Raimondos Mankevičienės ir Ingos Ulonienės, vyko į didžiausią Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginį „#SWITCH! 2018“ Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje.

Renginį atidarė, mokinius bei jų mokytojus pasveikino Europos Parlamento narys ir „#SWITCH! 2018“ organizatorius Antanas Guoga.

Technologijų erdvėje bei mokslo mugėje mokiniai savo akimis galėjo pamatyti ir rankomis išbandyti įdomiausias technologijas ir inovatyvias pramogas – nuo 3D printerio iki drono, „pasivaikščioti“ po virtualią realybę, net sukonstruoti robotuką.

Prasidėję mokslo metai ne tik skatina pakartoti ir įtvirtinti turimas žinias, bet pateikia ir naujų galimybių. Štai rugsėjo 24 -28 dienomis Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazistai (Bumblys Gvidas, Lengvinas Matas, Butkus Antanas, Peškys Linas, Rusteika Eimantas, Stonkus Justas, Sungaila Ignas, Tinkutis Mantas), besimokantys II-III gimnazijos klasėse, turės galimybę dalyvauti Vilniaus Gedimino technikos universiteto vykdomame projekte ,,Ateities inžinerijos“ neakivaizdinių programų sesijose. Mokinius lydės socialinė pedagogė Rosita Jankauskaitė, koordinuos fizikos mokytojas Romanas Rimkevičius.

Rugsėjo 14 dieną gamtos mokslais besidomintys Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos I–III klasių mokiniai kartu su biologijos mokytoja Jolita Višinskiene susiruošė į Klaipėdos universitetą, kuriame vyko mokslo festivalio „ERDVĖLAIVIS ŽEMĖ 2018“ renginiai. Išvyką organizavo biologijos mokytoja Raimonda Mankevičienė.

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje rugsėjo 12d. vyko 1-2 klasių mokiniams, vaikų darželio ikimokyklinės, priešmokyklinės grupei, bei Pėžaičių ugdymo skyriaus vaikučiams saugaus eismo pamokėlė. Pamokėlę vedė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Klaipėdos rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūnė Rasa Matkevičienė. Pamokėlės metu su vaikais kalbėjosi ir atliko praktines užduotis apie saugų elgesį kelyje, kur ir kaip galima pereiti gatvę, kaip elgtis autobuse ir iš jo išlipus, kodėl važiuojant automobiliu reikia prisisegti saugos diržą, kaip saugiai važiuoti dviračiu.

Gyvenime daug kas slypi už uždarytų (kartais net keliomis spynomis) durų. Norint rasti tinkamą raktą, reikia žinoti, kur jo ieškoti. Žinojimas atveria duris į pasaulį, kurį Tu taip sieki pažinti. Vienintelis visraktis pažinimui – smalsumas ir paslapties skonis.

Ar kada jautei? Ar norėjai? O gal bandei?... Baisu? Taip. Tačiau tik smalsumas nugali baimę. Išdrįsk atverti duris į paslapčių kupiną pasaulį. O ten, kur durys neatsidaro, galima pabandyti atverti langą.

Saulėtą rugsėjo 7 dienos popietę Klaipėdos rajono Mokyklų metodinės tarybos nariai (rajono pedagogų metodinių būrelių pirmininkai) susirinko į išvažiuojamąją metodinę sesiją. Ši rudens sesija turėjo keletą tikslų: aptarti ir patvirtinti Klaipėdos rajono švietimo įstaigų metodinės veiklos prioritetus, pasirengti išplėstiniam rugsėjo 18 d. metodiniam pasitarimui ir susipažinti su edukacinių išvykų mokiniams pamario krašte galimybėmis.

1. Mokymo ir mokymosi gerinimas (mokinys–mokytojas–tėvai):
1.1. atskirų mokinių pažangos  stebėjimo, vertinimo ir įsivertinimo sistemos tobulinimas;
1.2. mokymosi pagalbos teikimas – orientavimasis į mokinio poreikius;
1.3. aktyvūs ugdymo metodai ir ugdymo turinio integravimas;
1.4. socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas;

2. Duomenimis grįstas ugdymo ir mokymo kokybės gerinimas:
2.1. tarptautinių, nacionalinių mokinių pasiekimų  tyrimų, testų rezultatų, rekomendacijų  ir išvadų panaudojimas;
2.2. mokyklos išorinio vertinimo,  įsivertinimo ir kitų duomenų naudojimas;

3. Pedagoginių darbuotojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas:
3.1. profesinis pedagogų skaitmeninio raštingumo didinimas;
3.2. kolegialaus grįžtamojo ryšio  panaudojimas mokytojo kompetencijų tobulinimui;
3.3. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ryšio su ugdymo procesu užtikrinimas.

Prasidėjus mokinių atostogoms, daugelis jų svajoja išsimiegoti, skirti laiko tik sau, užsiimti mėgstama veikla. Puiku, kad yra jaunuolių, svarstančių atostogauti prasmingai. Turiningos atostogos, pasak psichologės psichoterapeutės Vilmos Mažeikienės, turėtų prasidėti nuo klausimo: „Ko aš noriu?“ Įsivardijus poreikius, būtina išsiaiškinti, ką iš to, ko noriu, realiai galiu? Atlikus savianalizę, jau galima rinktis, ieškoti, bandyti.

Pokategorės