
- Reklaminis skydelis išsaugotas
- Kategorija: Rajono mokyklų naujienos
- Peržiūros: 74
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos abiturientės Kornelija Kalvytė ir Viltė Simutytė priėmė savo gimtosios kalbos mokytojos Zofijos Vaitkuvienės pasiūlymą organizuoti netradicinę pamoką „Kranto“ progimnazijos 8d klasės mokiniams. Jų lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Sigita Sičiūnienė patarė, į ką atkreipti dėmesį kuriant viktorinos klausimus, kokius grožinės literatūros kūrinius akcentuoti.
Pamokoje aštuntokai, dirbdami komandose, ieškojo atsakymų apie lietuvių kalbos istoriją, rašybą, kalbos kultūrą. Kai kurie klausimai reikalavo žinių ir apie Gargždų, Klaipėdos rajono žymius žmones, kurių veikla susijusi su literatūra, publicistika. „Kranto“ progimnazijos mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje, rinko taškus. Suprasdami, kad žaisdami mokosi, norėjo kuo geriau pasirodyti.
Daugiau išradingumo pareikalavo kūrybinė užduotis: aštuntokai išsirinko grožinės literatūros kūrinį ir turėjo kuo originaliau (vaidindami, deklamuodami, sukūrę plakatą ar kt. forma) jį bendraklasiams pavaizduoti, kad šie atspėtų kūrinį ir autorių. Ir čia aštuntokai kūrybingai įveikė užduotį, smagiai vieni kitiems kūrė situacijas-šaradas.
Abiturientės suskaičiavo viktorinos komandų taškus ir pasveikino visus dalyvius, kuriems ši pamoka leido patirti ir mokymosi sėkmę, ir geriau pažinti gimtąją lietuvių kalbą, jos aplinką, ir atkreipti dėmesį, ką reikia tobulinti. Mokytoja Sigita pagal viktorinos atsakymų rezultatus parašė kaupiamuosius įvertinimus.
Svarbi šios iniciatyvos dalis – padėti jaunam žmogui save pažinti įvairiose situacijose, drąsinti bandyti, skatinti nebijoti klysti ir vis raginti mokytis. Vis dažniau pedagogai skiria dėmesio ne tik akademiniams rezultatams, bet ir saviugdai bei tinklaveikai – ryšių kūrimui tarp mokinių, mokytojų ir mokyklų bendruomenių. Tai kuria pasitikėjimu grįstą, įtraukią ir įvairesnę mokymosi aplinką.
Zofija Vaitkuvienė, gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

- Reklaminis skydelis išsaugotas
- Kategorija: Rajono mokyklų naujienos
- Peržiūros: 76
Gegužės 7 dieną Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinėje mokykloje vyko 1–4 klasių lietuvių kalbos diktanto konkursas „Raštingiausias pradinukas“, kurį organizavo mokyklos pradinių klasių mokytojų metodinė grupė.
Į mokyklą susirinko gausus būrys pačių raštingiausių pradinukų (iš 12 rajono mokyklų ir skyrių) – mokinių, kurie ne tik puikiai pažįsta lietuvių kalbos taisykles, bet ir myli gimtąją kalbą, gerbia lietuvišką raidę ir žodį.
Mokyklos direktorė pasveikino visus konkurso dalyvius, jų mokytojus ir skatino nepaliauti domėtis kalba ir didžiuotis savo raštingumu. Programą atvykusiems svečiams parodė pirmokų šokio grupė (mokytoja L. Šleiniūtė) bei 2 a klasės mokiniai (mokytoja L. Paukštienė). Šaunūs pasirodymai visiems priminė, koks gražus ir turtingas yra mūsų gimtasis žodis.
Renginio metu mokiniai rašė lietuvių kalbos diktantą, kuris buvo pritaikytas jų amžiaus grupei – nuo pirmų iki ketvirtų klasių. Diktantus įvertinus komisijai, paaiškėjo rajoninio konkurso nugalėtojai – patys raštingiausi pradinukai:
1 klasė grupėje:
I vieta M. Zbarauskas, Gargždų „Kranto“ progimnazija (mokytoja I. Stonienė)
II vieta V. Čėsnaitė, Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinė mokykla (mokytoja I. Spyčienė)
III vieta M. Figoraitė, Kretingalės pagrindinė mokykla (mokytoja L. Girdvainienė)
2 klasės grupėje:
I vieta M. Karečka, Gargždų „Kranto“ progimnazija (mokytoja D. Simutienė)
II vieta B. Babilaitė, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija (mokytoja L. Toleikienė)
III vieta A. Zonytė, Gargždų „Minijos“ progimnazija (mokytoja V. Ratkuvienė)
3 klasės grupėje
I vieta D. Lukas, Gargždų „Minijos“ progimnazija (mokytoja B. Šutinienė)
II vieta M. Pivoriūtė, Priekulės I. Simonaitytės gimnazija (mokytoja L. Truščinskienė)
III vieta V. Baltrūnaitei, Gargždų „Kranto“ progimnazija (mokytoja V. Milaknienė)
4 klasės grupėje
I vieta Ž. Noreikaitei, Kretingalės pagrindinė mokykla (mokytoja G. Varanavičienė)
II vieta E. Sermontytei, Dovilų pagrindinė mokykla (mokytoja A. Krušinskienė)
III vieta L. Mikalauskaitei, Gargždų „Kranto“ progimnazija (mokytoja R. Smirnovienė)

- Reklaminis skydelis išsaugotas
- Kategorija: Rajono mokyklų naujienos
- Peržiūros: 94
Gegužės 9 dieną Gargždų „Vaivorykštės“, Veiviržėnų J. Šaulio gimnazijų ir Gargždų „Kranto“ progimnazijos mokiniai pakviesti į kūrybines dirbtuves su Vilniaus Tech dėstytojais.
Mokiniai pagal pomėgius, dominančias temas galėjo pasirinkti kūrybinių dirbtuvių tematikas. Nusprendę pasigilinti tema „Darnus pastatas“ bendradarbiavo su doc. dr. Vilūne Lapinskiene, kuri vedė dirbtuves: ,,Kam reikalingos pastato inžinerinės sistemos?“ ir ,,Patalpų komforto parametrų matavimai“. Užsiėmimų metu vyko praktinė veikla „Anglies dioksido kiekio matavimas patalpose“. Naudodami Kahoot programą mokiniai pasitikrino, kiek sužinojo apie pastatų inžineriją. Geriausiai atlikę užduotis buvo apdovanoti asmeninėmis dovanėlėmis ir Vilnius Tech rašikliais.
Besidomintys „Biomedicina“ susitiko su dr. Donatu Lukšiu. Jis praktiškai mokinius supažindino su mikrovaldikliais. Dirbtuvių dalyviai turėjo galimybę programuoti, parašyti kodą, sujungti led lemputes su mikrovaldikliu Arduinu ir pamaryti darbo rezultatą – šviečiantį, mirksintį šviesoforą.
Pasirinkę „Filmo kūrimas išmaniuoju įrenginiu“ susitiko su lekt. Remigijumi Ruokiu, kuris mokė „Kaip sukurti turinį apie save su savo mobiliomis priemonėmis čia ir dabar“. Mokiniai liko sužavėti dėstytojo pasakojimu apie filmo kūrimą čia ir dabar.
Doc. dr. Irmantas Gedzevičius organizavo suvirinimo dirbtuves „Liejimas“. Mokiniai turėjo užduotį suvirinti stovus kūrybinių darbų ekspozicijai gimnazijoje.
Gimnazijos ketvirtokams Vilnius Tech studentė ambasadorė Evita skaitė pranešimą tema „Misija – pasiruošimas egzaminams! Patarimai, kurių niekur neišgirsi“. Mergina dalinosi efektyvaus mokymosi strategijomis, patarimais, kaip planuoti laiką, išgyventi stresą bei pasiruošti artėjantiems egzaminams.
Kūrybinių dirbtuvių dalyviai džiaugėsi, kad turėjo galimybę susipažinti su Vilnius Tech dėstytojais, atlikti praktines užduotis, patirti daug teigiamų emocijų, pasitikrinti save.
Daugiau nuotraukų rasite čia: https://www.facebook.com/krsc.lt/posts/pfbid022vJMRLsFyzoJp4GfCtvnsmBAHW59S4hkgD45e19NRpiA4HynBpgPos2N162heYgPl
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos biologijos mokytoja ekspertė
Raimonda Kundrotienė

- Reklaminis skydelis išsaugotas
- Kategorija: Rajono mokyklų naujienos
- Peržiūros: 162
Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje skiriamas dėmesys kultūriniam ugdymui(si): kultūros objektų integracijai į ugdymo turinį ir bendro darbo modelių kūrimui. Prioritetas teikiamas kultūrinės pažinimo kompetencijos ugdymui, skiriama laiko mokinių žinioms ir gebėjimams įtvirtinti, bendrųjų programų skirtumams likviduoti, integruojamosioms pamokoms.
Įvairių pamokų vedimą inicijavo gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai. Lituanistė Giedrė Mogilaitė vedė integruotą istorijos ir literatūros pamoką „Kuo svarbi atmintis tautai ir žmogui?” gimnazijos III klasės mokiniams. Minėdami Lietuvos žydų genocido aukų atminties dieną Gargždų žydų sušaudymo vietoje surengė ir pristatė projektą-parodą „Matilda Olkinaitė. Išbarstyti dienoraščiai“: skaitė jos eiles, prisiminė Gargždų žydų istoriją ir pagerbė jų atminimą.
Kita kolegės integruota dailės, istorijos ir literatūros pamoka – „Klasicizmo ženklai Gargžduose“. Pamoka vyko netradicinėse erdvėse – Gargždų krašto muziejuje, Gargždų miesto centre, (bažnyčios šventoriuje, Savivaldybės aikštėje). Muziejuje mokiniai pasidalijo grupėmis ir apibūdino klasicizmo sampratą, vartodami įvairias sąvokas (klasikinė muzika, literatūros klasikas, klasikinė suknelė, klasiškas metimas...). Po pristatytų pranešimų apie klasicizmo meno bruožus, dailės, architektūros pavyzdžius mokiniai, pasidaliję grupėmis, lankė vietos kultūros paveldo ir kt. objektus (Renių šeimos koplyčią-mauzoliejų, varpinę, Gargždų miesto bažnyčią) ir atliko užduotis, paremtas mąstymo raktų metodika.
Lituanistai Robertas Šlioževičius, Nerija Valinčienė ir Klaipėdos universiteto profesorė, literatūrologė Roma Bončkutė gimnazijos II klasės mokiniams vedė literatūros pamoką-diskusiją „Antika ir mes“. Pateikta pavyzdžių, kokių antikinės literatūros bruožų galima įžvelgti lietuvių grožinės literatūros pradininko K. Donelaičio kūrinyje, įsitikinta, kad senoji graikų ir lotynų kalbos, antikinė kultūra paveikė ir lietuviškąją raštiją. Gimnazistai analizavo, kokios puoselėjamos šiuolaikinio žmogaus vertybės bei idėjos, kurios susiformavo Antikoje.
Gimnazijos lituanistai Zofija ir Vidas Vaitkai vedė atvirą pamoką-susitikimą su Gargžduose gyvenančia, kuriančia dailininke Ina Lukauskaite, slapyvardžiu Una Lunė, išleidusia knygą ,,Lapė Salegna“. Menininkė su gimnazijos pirmokais noriai dalijosi patirtimi apie knygos leidimą, bendradarbiavimą su dvidešimt šešiais dailininkais ir iš Lietuvos, ir iš užsienio. Ina Lukauskaitė ne tik virtualiai rodė savo kūrybinius darbus, bet buvo atsinešusi iliustracijų, leido gimnazistams apžiūrėti knygos maketus. Su gimnazistais diskutuota, kodėl svarbu ugdytis kūrybinius gebėjimus – ieškota pavyzdžių, kaip jie gyvenime praverčia, dalintasi patarimais, kaip išdrįsti save išbandyti įvairiose srityse – juk gebėjimus reikia lavinti, o pomėgius atrasti. Netradicine pamoka-susitikimu gimnazistai ne tik praplėtė kultūrinį, pilietinį akiratį, bet ir pradėjo integruotų pamokų ciklą ,,Gamta – kūrybos įkvėpimas“: geografijos pamokose jų laukė tiriamieji darbai, per dailės, literatūros ir informacinių technologijų pamokas atliko įvairias kūrybines užduotis. Baigiamasis kūrybinis darbas – virtuali paroda „Gamta – kūrybos įkvėpėja“ (https://vaivorykstesgimnazija.lt/mokiniu-kurybiniai-darbai ).
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Nerija Valinčienė, Rasa Rusteikienė gimnazijos pirmokams organizavo integruotą literatūros, biologijos, dailės ir istorijos pamoką ,,Žmogaus ir gamtos kova. Žvejų istorijos“ ( perskaičius E. Hemingvėjaus apysaką ,,Senis ir jūra”). Mokymasis vyko netradicinėje erdvėje – Drevernoje, Jono Gižo etnografinėje sodyboje: edukacija ,,Vėtrungės maišelis – eko draugelis“, audiogido informacija susipažindino su Jono Gižo etnografinės sodybos ekspozicija, reikėjo surasti 20 atsakymų į biologijos mokytojos klausimus, dalyvauti kūrybinio rašymo dirbtuvėse. Ugdytas mokinių kūrybiškumas, turtintas kultūrinis akiratis, sudarytos sąlygos dar giliau pažinti lietuvininkų žvejų gyvenimo būdą bei save.
Kultūros lauko žinių plėtimas susijęs su spektaklių žiūrėjimu, aptarimu bei užduočių atlikimu. „Vaivorykštės“ gimnazistai lankėsi „Cezario grupės“ spektaklyje – lietuvių poeto Antano Baranausko žymiausio kūrinio „Anykščių šilelis“ interpretacijoje, stebėjo Kauno valstybinio lėlių teatro spektaklį, sukurtą remiantis vieno ryškiausių lietuvių poeto, prozininko, dramaturgo, literatūros kritiko ir teatrologo B. Sruogos memuariniu romanu „Dievų miškas“. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre gimnazistai stebėjo Oskaro Koršunovo pastatytą trijų veiksmų spektaklį ,,Išvarymas” pagal to paties pavadinimo sukurtą Mariaus Ivaškevičiaus pjesę.
Gimnazijos mokytojai, taikydami mokymų „Kultūrinės kompetencijos ugdymas kaip integralus mokymosi procesas“ metodiką, skatina mokinių kultūrinių (meninių) pažinimo kompetencijų lavinimą, kultūros (meno) istorijos žinių plėtrą, didina gimnazistų patirtis profesionaliame kultūros lauke, sudaro sąlygas jaunuolių asmeninei pažangai. Pamokų sumanytojai dėkoja kolegoms Genovaitei Jonušienei, Raimondai Kundrotienei, Ingridai Jančauskienei, Jurgai Venckauskienei, Eimantei Kiaulakienei, Gintautui Našlėnui, Ritai Batečko, Daliai Žurkauskienei, Editai Girgždienei, Kristinai Ruškienei už bendradarbiavimą.
Zofija Vaitkuvienė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

- Reklaminis skydelis išsaugotas
- Kategorija: Rajono mokyklų naujienos
- Peržiūros: 187
Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazija įgyvendina „Tūkstantmečio mokyklos I“ 69 veiklas. Mokytojai pakvietė kolegas ir jų mokinius gerąja darbo patirtimi pasidalinti respublikinėje mokslinėje-praktinėje-patyriminėje konferencijoje „Išmanioji realybė mokyklose“. Renginyje dvidešimt keturis pranešimus skaitė Veiviržėnų Jurgio Šaulio, Priekulės Ievos Simonaitytės, Plungės rajono Kulių skyriaus Žemaitijos kadetų, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijų I-IV klasių mokiniai.
Konferencijos dalyviai pristatė ir tiriamuosius, ir kūrybinius, ir praktinius darbus, aiškiai įvardijo tikslus, aptarė stebėjimus ir pateikė išvadas, atliktų darbų nuotraukas ar vaizdo medžiagą. Darbai skyrėsi temomis, atlikimo būdais bei pristatymo išraiškingumu.
Mokinių atliktus darbus vertino Klaipėdos universiteto gamtos mokslų daktarė Marta Karaliutė, Klaipėdos rajono administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Žvaginienė, „Vaivorykštės“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Liuksienė. Nominacija „Inovatyviausias tyrimas“ skirta už projektinį darbą „Akvaponika“, kurį atliko „Vaivorykštės“ gimnazistai Ignas Daukantas, Povilas Mendelis, Kristijanas Jasionis. Darbo vadovai – biologijos mokytoja R. Kundrotienė, matematikos mokytojas D. Agintas. Nominacija „Geriausia praktinė idėja“ atiteko už projektinį darbą „Kaip sumažinti gyvenamojo namo šildymo išlaidas?“ Jį atliko Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazistė Aurėja Matulionytė, darbo vadovė – fizikos mokytoja G. Aleknavičienė. Nominacija „Tvarumo lyderis“ atiteko Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazistėms Viltei Zambrinaitei, Austėjai Knyzerytei. Jų darbo vadovė – biologijos mokytoja D. Vepštienė. Dar viena ,,Tvarumo lyderio“ nominacija skirta už projektinį darbą „Midijų kriauklės bei kiaušinių lukštai – tvari antrinė žaliava dekoratyvinių vazonų gamybai“ – ją pelnė „Vaivorykštės“ gimnazistai Emilija Auškalnytė, Kajus Andrijauskas, o darbo vadovės – chemijos mokytoja J. Gerulskienė, biologijos mokytoja J. Višinskienė. Už projektinį darbą „Pasaulis pro mikroskopą“ skirta nominacija „Tapdisciplininis sprendimas“. Ją pelnė „Vaivorykštės“ gimnazistė Ūla Stroputė, jos darbo vadovė – biologijos mokytoja R. Kundrotienė. Nominacija „Geriausiai pristatytas darbas“ skirta dviems „Vaivorykštės֧“ gimnazistams: už projektinį darbą „Life is a game“ –Kornelijai Calaitei (darbo vadovė -–dailės ir technologijų mokytoja J. Lukienė), už projektinį darbą „Pigiausia parduotuvė Gargžduose“ – Jonui Samoškiui, darbo vadovas – matematikos mokytojas G. Žemaitis.Visiems kitiems dalyviams, jų mokytojams įteikti padėkos raštai.
Konferenciją paįvairino mokytojos Jūratės Surblienės parengti gimnazijos skudutininkai, pasirodė mokytojos Anželinos Papievienės paruošti III klasių šokėjai, gimnastikos prizininkė Smiltė Šunokaitė.
Prie aktų salės buvo eksponuojama STEAM veiklų, organizuotų Veiviržėnų Jurgio Šaulio, Priekulės Ievos Simonaitytės, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijose, nuotraukų paroda.
Gimnazijos informacijos sklaidos klubas
Nuotr. mokyt. Gintauto Našlėno