Biologija
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau vienuoliktą kartą 8–12 klasių uostamiesčio moksleiviais organizuoja renginį, skirtą Žemės dienai paminėti. Gamtosauginio forumo „Klaipėda – miestas, kuriame gyvenu“ atidarymas prasideda Žemės vėliavos iškėlimu, aplinkos ministro Simono Gentvilo ir uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako sveikinimais forumo dalyviams. Gamtosauginiame moksleivių forume „Klaipėda – miestas, kuriame gyvenu“ pranešimus įvairiomis Klaipėdai aktualiomis gamtosaugos, ekologijos temomis skaitė ir savo įžvalgas apie aplinkosaugines problemas pristatė 15 moksleivių.
Sausio 18 dieną į ,,Vaivorykštės“ gimnazijos gamtos mokslų laboratoriją sugužėjo 22 ,,Minijos“ progimnazijos mokiniai, besimokantys IVa klasėje, ir jų mokytoja Rasa Marcinkevičienė. Mokiniai dalyvavo netradicinėje pamokoje ,,Ko negali pamatyti plika akimi, pamatyk mikroskopu“. Gimnazijos biologijos mokytoja Raimonda Kundrotienė priminė mokiniams, kad gyvi organizmai sudaryti iš ląstelių. Kai kurios ląstelės yra matomos plika akimi.
Adventas – gražus laukimo metas. Kokia prasminga dovana, kai gali susiburti, pabendrauti, pagiedoti kalėdinių giesmių. Tokios nuotaikos apgaubti gruodžio 19 dieną vedėme integruotą biologijos ir muzikos pamoką „Kalėdų belaukiant“, kurioje dalyvavo Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos Ig klasės mokiniai, Neringos Putinaitės mama Rima Putinienė.
Mes, Klaipėdos rajono gamtos mokslų metodinio būrelio mokytojai, lankėmės Veiviržėnuose. Didžiąją laiko dalį praleidome Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje, apžiūrėjome gimnazijos edukacines erdves, džiaugėmės mokinių darbais. Biologijos mokytoja metodininkė Diana Vepštienė parodė atnaujintą gamtos mokslų kabinetą ir priemones, gautas iš kokybės krepšelio projekto, pasidalino patirtimi, kaip jos mokiniai patiria pažinimo džiaugsmą ir noriai mokosi biologijos. Visi susidomėję klausėmės apie praktikos darbą ,,Mikroorganizmai aplink mus“, kurio metu mokiniai nuo savo išmaniųjų telefonų, rankų ant specialios terpės augino mikroorganizmus.
Gimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje netradicinėje pamokoje dalyvauja Gargždų „Minijos“ progimnazijos 4c klasės mokiniai ir jų mokytoja Vida Ratkuvienė. O užsiėmimus veda gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Raimonda Kundrotienė. Mokiniai atlieka praktinį darbą, gamina spalvotus dirbtinius ikrus, kuriuos kūrybiškai panaudos kurdami paveikslėlį – gėlę.
Gegužės viduryje vyko VILNIUS TECH nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pavasario sesijos tematikos ,,Dizaino technologijos ir inovacijos“ projektinių darbų konkursas, kuriame mūsų gimnazijos IVb klasės mokinys Arnas Rutė ir IIc klasės mokinė Orinta Kiaulakytė pristatė darbą ,,Sekvencinė pavarų dėžė“. Darbas buvo įvertintas kaip geriausias inžinerinis sprendimas.
Ne kartą teko įsitikinti, kad mokiniai aktyvūs yra ne tada, kai aiškinamės teorinę medžiagą (o kaip be jos?..), jie susidomėję darbuojasi, kada paskatini dalyvauti projektuose. Be abejo, atliekami tyrimai, pokyčių stebėjimas analizavimas, lyginimas sudaro sąlygas labiau įsitraukti.
Aktyvaus patyriminio mokymosi paskatinimas – gegužės 5 dieną Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos antrų klasių mokinių dalyvavimas respublikinėje nuotolinėje moksleivių gamtos mokslų konferencijoje „Tirk, atrask ir būsi pastebėtas“, kurią organizavo Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija.
Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai dalyvavo Žemaitijos regiono gamtos mokslų mokinių tiriamųjų darbų konferencijoje ,,Sužinok daugiau“, vykusioje Kretingos muziejuje. Konferencijos pradžioje Klaipėdos universiteto Botanikos sodo direktorė prof. Asta Klimienė pasidalino savo mokslinių tyrimų praktika „Klimato kaitos vertinimas pagal fenologinius stebėjimus Klaipėdos universiteto botanikos sode“, o vėliau tiriamuosius darbus pristatė iš kitų 9 Lietuvos mokyklų atvykę mokiniai. Mūsų gimnazijos pirmokai Gytis Gediminas ir Jokūbas Žilius pristatė darbą „Cigarečių nuoviro poveikis ridikėlių dygimui ir dūmų poveikis daigų augimui“.

Klaipėdos „Žemynos“ gimnazija organizavo respublikinę mokinių konferenciją "Ekologinis ugdymas XXI amžiaus mokykloje: biologiniai, etiniai, filosofiniai ir kultūriniai aspektai". Mokiniai ne tik pristatė savo pranešimus ekologine tematika, bet galėjo išklausyti pranešimus, parengtus Klaipėdos universiteto doc.dr.Gražinos Šmitienės ( „Antropoceno eros iššūkis - ekologinis ugdymasis“) ir dr. Loretos Kelpšaitės Rimkienės ( „Kranto arda: klimato kaitos ar žmogaus veiklos padarinys?“).
Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai dalyvavo respublikinė nuotolinėje gamtos mokslų konferencijoje „Tirk, atrask ir būsi pastebėtas“, kurią organizavo Klaipėdos r. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija. Konferencijos tikslas: skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais, stiprinti mokinių projektinio, tiriamojo, kūrybinio darbo rengimo kompetencijas bei padėti mokiniams sėkmingai pasirengti ateities karjerai. Gimnazistai neabejingi aplinkos taršai, jaučia atsakomybę už savo elgesį gamtoje ir ieško ekologinių problemų sprendimo būdų. Mokiniai pristatė ekologinio visuomenės švietimo ir tiriamuosius aplinkosaugos darbus.
Biomedicinos inžinerija – tai tarpdalykinė disciplina, apimanti mechanikos inžinerijos, biologijos ir medicinos mokslų žinias. Viena pagrindinių biomedicinos inžinerijos užduočių – gerinti sveikatos paslaugų kokybę techninėmis priemonėmis, kuriant ir projektuojant techninę medicinos įrangą, skirtą žmogaus sveikatai gerinti, palengvinti kasdienį asmens sveikatos priežiūros specialistų darbą, padėti diagnozuoti ligą.
Siekiant veiksmingai ir kryptingai įgyvendinti inžinerinio ugdymo strategiją, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija pasirašė bendradarbiavimo sutartį su UAB „Mars Lietuva“, kuria abipusiai įsipareigojome ne tik vykdyti bendras veiklas, organizuoti paskaitas, bet ir įgyvendinti projektus kartu su mokiniais. Sutarta, kad 14 trečiokų gimnazistų šiuos mokslo metus vykdys projektą „Išmanūs namai“.
Gruodžio 13 dieną gimnazijos abiturientams netradicines pamokas tema ,,Žmogaus gyvybės vystymąsis“ vedė VŠĮ ,,Krizinio nėštumo centro“ lektoriai Lilijana Marcinkevičiūtė ir Edvinas Dauknys. Svečiai sudomino abiturientus, įtraukdami juos į diskusiją apie besąlygišką žmogaus gyvybės vertę nuo jo pradėjimo iki natūralios mirties, apie žmogaus vystymąsi iki gimimo, neplanuotą nėštumą, fizines bei psichologines nėštumo pasekmes, pagalbą bei sprendimo būdus, pateikdami informaciją iš vyro ir iš moters pozicijų. Netradicinėse pamokose lektoriai taikė teorinius ir praktinius darbo metodus, naudojo audiovizualinę medžiagą, demonstravo embrionų, besivystančių moters gimdoje muliažus, kitas diskusijos temą iliustruojančias priemonės.
Gegužės 17 d. IIf klasės mokiniai dalyvavo Kretingos rajono Salantų gimnazijoje vykusioje regioninėje mokinių gamtamokslinių tiriamųjų darbų konferencijoje ,,Žmogus ir gamta", kurią organizavo Salantų gimnazijos ir Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Rasa Bumblienė ir Aurelija Orlovienė.
Neužteršta gamta, švari ir sveika aplinka yra didelis žmonijos turtas, o be to, tai būtina sąlyga išlikimui, egzistavimui. Nuo to, kaip mes saugome gamtą, naudojamės jos teikiamomis gėrybėmis, puoselėjame ir tausojame aplinką, priklauso mūsų visų ateitis. Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platformos ,,Ateities inžinerijos” programų „Darni gyvenamoji aplinka“ bei „Atliekos ir darni aplinka‘‘ veiklose dalyvavo 14 gimnazijos mokinių ir pristatė tris projektinius darbus. Geografijos mokytoja Jurga Venckauskienė ir jos mokiniai (Daugintytė Leticija, Gečaitė Agnė, Gižas Liudas, Gomas Titas, Putrius Liudas, Remeikaitė Rugilė, Žutautas Benas) savo tiriamąjį darbą atliko Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos aplinkoje, vykdė apklausą – mokiniai pateikė, kokią susisiekimo rūšį panaudojo kelionei į mokyklą, kokį atstumą įveikė ir kiek laiko sugaišo. Atsakymai buvo išanalizuoti, pateikti lentelėse bei diagramose, padarytos išvados. Konkursui pristatė plakatą ir parengė darbo aprašą. Mokiniai apdovanoti paskatinamuoju prizu, kad ir kitais metais tęstų pradėtą tiriamąjį darbą.
Puslapis 1 iš 2