Metodinė veikla

Pernai Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje startavęs tarpmokyklinis projektas LAIKMEČIO ŽENKLAI, šių mokslo metų pabaigą nuspalvino dar sodresnėmis ir prasmingesnėmis spalvomis. Prie priekuliškių ir Klaipėdos Sendvario progimnazijos prisijungė Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija. Mokiniai domėjosi Priekulės miesto istorija, literatūriniu ir gamtiniu paveldu. Projekto dalyviai apgailestavo, kad sunkiausiai buvo įveikiamos užduotys, reikalaujančios matematinių žinių ir inžinierinių sprendimų, tačiau puikiai jautėsi išmaniųjų technologijų pasaulyje. Įgytos žinios, pagilinti socialiniai-emociniai įgūdžiai: bendravimas, bendradarbiavimas, savitarpio pagalba. Mokiniai puikiai suvokė, kas yra pagalba kitam, mandagus pokalbis, pagarba asmeninei erdvei, pagarba vyresniems ir dėmesys aplinkiniams.

Gegužės 17 d. IIf klasės mokiniai dalyvavo Kretingos rajono Salantų gimnazijoje vykusioje regioninėje mokinių gamtamokslinių tiriamųjų darbų konferencijoje ,,Žmogus ir gamta", kurią organizavo Salantų gimnazijos ir Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Rasa Bumblienė ir Aurelija Orlovienė.

Didžiuojamės mokytojais, puoselėjančiais etninę kultūrą mokyklose. Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Ramunė Našlėnienė ir vyresnysis technologijų mokytojas Darius Gruzdys įgyvendino 6-7 klasių projektą „Ar mes žemaičiai?“, skirtą Žemaitijos metams paminėti. Mokinius filmuotos medžiagos įgarsinimui parengė lietuvių kalbos mokytoja Rūta Tamošaitienė. Kviečiame pamatyti ir galimai naujų dalykų sužinoti! https://www.youtube.com/watch?v=CWDQ6WyJ6Ko

Trečius metus Gargždų ,,Minijos“ progimnazijoje vyko gamtamokslinis seminaras. Pradinių klasių mokytojos V. Ratkuvienė ir B. Šutinienė parengė mokinių praktinio gamtamokslinio seminaro programą ,,Tyrinėk, atrask, kurk“ ir gegužės 9 dieną vedė seminarą Klaipėdos rajono mokyklų 4 klasių mokiniams. Kiekvienais metais į seminarą atvyksta vis kitų mokyklų ketvirtokai. Šįkart sugužėjo Plikių, Vėžaičių, Endriejavo, Dovilų ir Slengių mokiniai ir jų mokytojos. Jaunieji gamtininkai tyrinėjo įvairias medžiagas, atliko eksperimentus, darė išvadas. Savo pasigamintomis dūdelėmis, būgneliais linksmą polką grojo tikrame orkestre. Refleksijos metu mokinai savo atliktas veiklas įsivertino linksmomis šypsenomis magnetinėje lentoje.

Neužteršta gamta, švari ir sveika aplinka yra didelis žmonijos turtas, o be to, tai būtina sąlyga išlikimui, egzistavimui. Nuo to, kaip mes saugome gamtą, naudojamės jos teikiamomis gėrybėmis, puoselėjame ir tausojame aplinką, priklauso mūsų visų ateitis. Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platformos ,,Ateities inžinerijos” programų „Darni gyvenamoji aplinka“ bei „Atliekos ir darni aplinka‘‘ veiklose dalyvavo 14 gimnazijos mokinių ir pristatė tris projektinius darbus. Geografijos mokytoja Jurga Venckauskienė ir jos mokiniai (Daugintytė Leticija, Gečaitė Agnė, Gižas Liudas, Gomas Titas, Putrius Liudas, Remeikaitė Rugilė, Žutautas Benas) savo tiriamąjį darbą atliko Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos aplinkoje, vykdė apklausą – mokiniai pateikė, kokią susisiekimo rūšį panaudojo kelionei į mokyklą, kokį atstumą įveikė ir kiek laiko sugaišo. Atsakymai buvo išanalizuoti, pateikti lentelėse bei diagramose, padarytos išvados. Konkursui pristatė plakatą ir parengė darbo aprašą. Mokiniai apdovanoti paskatinamuoju prizu, kad ir kitais metais tęstų pradėtą tiriamąjį darbą.

Kaip ir visi kasmet laukiame atbundančios gamtos, kuri nusidažo ryškesnėmis spalvomis, taip ir kasmet laukiame šilto susitikimo su rajono mokyklų bibliotekininkų būreliu. Gegužės 8 – ąją dieną paminėdami 2019 Žemaitėjės metus atvykti pakvietėme į Plikių Ievos Labutytės pagrindinę mokyklą. Atvyko ir Klaipėdos rajono švietimo skyriaus specialistė Rasa Žvaginienė, ir rajono mokyklų bibliotekininkės. Mielai svečiais rūpinosi Tatjana Zaksienė, Vitalija Vilkaitė, mokyklos bibliotekininkės.

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

„Geros mokyklos koncepcijoje“, į kurią lygiuojasi visa šiandieninė švietimo sistema, teigiama: „<...> gera mokykla – pamatinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti ir sėkmės siekianti mokykla“.

Šiuolaikinėje mokykloje svarbiausiu tikslu tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas, todėl sėkminga mokytojos ir mokinio veikla – mąstymą lavinanti veikla, kurioje naudojama gausybė patrauklių metodų, padedančių atsiskleisti kūrybingumui. Kaip teigia žymus pedagogas, pedagogikos teoretikas Sebastianas Leitneris, šiandien svarbiau ne tai, ko mokytojas moko, bet tai, kaip mokiniai mokosi. Todėl pamokos netradicinėse erdvėse, edukacinės išvykos, patyriminis mokymas tampa neatsiejama kiekvienos mokymosi veiklos dalimi.

Vienas iš pilietiškumo ugdymo uždavinių yra siekti, kad mokiniai aktyviai ir atsakingai dalyvautų mokyklos, vietos bendruomenės ir visuomenės gyvenime. Dalyvavimas ir pokyčių inicijavimas bendruomenėje – tai ypač svarbi ugdomosios veiklos sritis, skirta praktiniams mokinių gebėjimams ugdytis, o tai įmanoma tik aktyviai dalyvaujant pilietinės bendruomenės gyvenime.

2019 m. balandžio 11 d. Klaipėdoje, viešbutyje ,,Amberton Klaipėda“ vyko tarptautinė konferencija ,,Holistinis (visuminis) ugdymas ir terapija ikimokykliniame amžiuje žaismės aspektu“ prevencinio projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ sklaida. Konferencijoje dalyvavo Lietuvos ikimokyklinių įstaigų logopedai, mokytojai, projekto ,,Vaiko kelias į gražią kalbą. Laimingas vaikas“ dalyviai. Konferencijoje buvo aptariami įvairūs žaismės principu grindžiami kalbos sutrikimų prevencijos būdai, holistiniai metodai ir efektyvi pagalba vaikui, sudarant kuo palankesnes sąlygas jo kalbos plėtotei. Buvo pristatomi žodiniai, vaizdiniai ir stendiniai pranešimai, vyko metodinių priemonių paroda. Šiame projekte dalyvauja Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Nyderlandų specialistai ir pedagogai, vaikai ir tėvai. Jame dalyvauja keletas mūsų rajono ugdymo įstaigų: Gargždų lopšelis-darželis ,,Gintarėlis“, Gargždų lopšelis-darželis ,,Naminukas“, Vėžaičių lopšelis-darželis.

2019 balandžio 24 d. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos specialiojo ugdymo skyriuje vyko metodinė diena ,,Kompleksinė pagalba mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių". Joje dalyvavo Klaipėdos rajono ugdymo įstaigų logopedai, specialieji pedagogai bei Klaipėdos lopšelio-darželio ,,Versmė“ vadovai ir specialistai, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė. Tęsiamas dar 2011 metais užsimezgęs mūsų rajono ir Klaipėdos lopšelio-darželio ,,Versmė“ specialistų bendradarbiavimas.

Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos antrokės Evelina Dargytė, Rugilė Žvirblytė, Greta Rudgalvytė, Aistė Dargužaitė, Ema Paulauskaitė turėjo galimybę dalyvauti respublikos bendrojo ugdymo mokyklų konferencijoje-viktorinoje ,,Kultūriniai, istoriniai ir biografiniai atspindžiai literatūroje“. Renginį, kuriame pranešimus skaitė dvidešimt devyni 9-10 klasių mokiniai, viktorinoje dalyvavo dar gausesnis būrys paauglių, organizavo Šilalės rajono Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija.

Šių metų balandžio 16 d. Dovilų pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytoja metodininkė Daiva Vinciūnienė sukvietė į šeštąjį rajono 7, 8 klasių mokinių IT konkursą „Baitukas – 2019“ 13 komandų iš Gargždų „Minijos“ progimnazijos, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos, Agluonėnų, Dituvos, Dovilų, Endriejavo, Gargždų „Kranto“, Ketvergių, Kretingalės, Lapių, Plikių Ievos Labutytės, Vėžaičių pagrindinių mokyklų, Pašlūžmio mokyklos-daugiafunkcio centro. Kiekvienai mokyklai atstovavo po tris dalyvius iš 7, 8 klasių.

Mūsų gimnazijoje Tolerancijos ugdymo centro kvietimu lankėsi Austrijos organizacijos „Gedenkdienst“ (liet.Atminties tarnyba), skiriančios dėmesį nacionalsocializmo priežastims ir padariniams, savanoris Theo Krausz . Ši organizacija nuo 1992m. siunčia savanorius vieneriems metams į šalis, kuriose naciai ir jų bendrininkai vykdė nusikaltimus. Motyvuoti ir Holokausto istorijos žinių turintys šios organizacijos jaunuoliai kasmet atvyksta ir į Vilnių savanoriauti Valstybiniame Vilniaus Gaono žydų muziejuje.

Klaipėdos universiteto humanitarinių ir ugdymo mokslų fakulteto pedagogikos katedra jau šeštus metus organizuoja mokinių mokslinę konferenciją „Tolerantiška mokykla- saugi visuomenė“ į kurią buvo pakviesti ir Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos atstovai. Gimnaziją konferencijoje atstovavo 8 kl. mokinės Monika Šaulytė, Greta Saulevyčiūtė ir Austėja Norvaišaitė, bei socialinė pedagogė Laima Rėbždienė ir psichologė Aneta Žukauskienė. Šiai konferencijai merginos paruošė ir pristatė pranešimą tema „Ar žodžiai žeidžia? Emocinio, psichologinio smurto artimiausioje aplinkoje atspalviai.“

Daug smagiau padovanoti kitam šypseną, nei sukelti skausmą ar liūdesį. Nebūkime pikti, šypsokimės ir pasaulis nušvis ryškiomis spalvomis. Ten, kur šypsomės vieni kitiems, vietos patyčioms nėra.

Viena iš didžiausių šių laikų problemų- patyčios. Tai paauglių gyvenimo kasdienybė. Daugeliui moksleivių atrodo, jog tai įprasta, normalu ir jie to nesureikšmina. Tačiau tiems, iš kurių šaiposi gyvenimas tampa nepakenčiamas. Patyčios paprastai vyksta tuomet, kai yra stebėtojų būrys. Būtent patyčias stebinčių žmonių elgesys lemia, ar patyčios bus sustabdytos, ar atvirkščiai- paskatintos toliau tęstis.

Pokategorės