eTwinning konsultantų konferencija Italijoje vyko 2013-10-17/19 dienomis. Sicilijos sala, Viduržemio jūra, Katanijos miestas ir tai, kad netoli Sirakūzai, bei Afrika, suteikė jėgų nukeliauti ir susitikti su bendraminčiais. eTwinning konsultantų iš visos Europos susirinko daugiau nei du šimtai. Konferencijos metu keletą kartų buvo paminėta, kad tai mini konferencija. Su kolege, Laimute Vidauskiene iš Jonavos Justino Vareikio progimnazijos, linksmai šypsojomės, - ar tikrai taip. Italijos ir Sicilijos švietimo ministerijų atstovai daug kalbėjo apie tai, kaip mes kuriame naują, modernią aplinką mokyti ir, kad naujų technologijų naudojimas yra raktas į sėkmę.

Organizatoriai džiaugėsi, matydami tiek susirinkusių pedagogų iš visos Europos, kurie sieja savo darbą su eTwinning veikla bei panaudoja projekto žinias savo kasdieniniame gyvenime.

Konferencijos atidarymo pristatyme buvo pateiktas simbolinis eTwinning žemėlapis. Jame pavaizduoti sujungti tarpusavyje įvairių spalvų krumpliaračiai – tai kuriamos idėjos, jos sukasi ratu, per kiekvieną iš mūsų. Bet uždavus klausimą, kuris iš šių ratų yra pats svarbiausias? Kaip jūs manote? Kokią spalvą išsirinktumėte? Mes atsakėme, kad jie visi reikalingi ir spalva čia neturi jokios reikšmės, tai tik dar įdomiau.

Buvo užduodamas ne vienas klausimas, susietas su pedagogine veikla. Pavyzdžiui: Kaip Jūs manote, ką reiškia susisieti profesionalaus tobulėjimo kontekste? Koks ryšys tarp mokytojų ir profesionalaus tobulėjimo: kokie reikalavimai? Kokios žinios tam reikalingos? Ir čia pat pateikiamas atsakymas, kad tai yra bendradarbiaujantys mokytojai internetu: kur mes esame dabar, kur mes norime būti? Kad reikalinga sintezė: ryšys ir žmonės, tai tarsi nauja neformalaus ugdymo aplinka, kuri vykdoma per internetinius socialinius tinklus.

Taip pat kalbėta apie pradedančiojo mokytojo reikalavimus. Mes kiekvienas turime mokytis mokyti, atsižvelgiant į mokinių poreikius. Tobulinti savo pačių profesinę asmenybę. Pabrėžta, kad mokytojų profesines žinias sudaro: turinio žinios, pedagoginės žinios, pedagoginės turinio žinios, mokomųjų žinios, edukacinių vertybių žinios. Pabrėžta, kad labai svarbus yra profesionalios asmenybės sukūrimas. Reikalingas edukacinės praktikos pasidalijimas, patirtis, metodologijos apsimainymas ir pedagogikos diskusija. Būtina emocinė ir socialinė parama atsižvelgiant į profesionalų gyvenimą. Privalomas tikrų ir virtualių gyvenimų susiliejimas, kaip naujos iniciatyvos bei faktoriai. Mokytojams nuolat keliami iššūkiai, tai rizika būti kontroliuojamam, skaitmeninis pasidalijimas ir neužbaigtas adaptacijos intensyvumas, socialinių tinklų žinių trūkumas. Ateityje problemas turėtume spręsti kartu. Labai svarbu atvirumas (metodai, turiniai, žmonės). Reikalingos inovacijos.

eTwinning aplinka, tai galimybė bendrauti ir bendradarbiauti su visa Europa. Geografinis mokytojų akiratis plečiamas, priartėja pasaulis. Daugiau nei 200 konsultantų bendravo tarpusavyje taip, kaip seni draugai. Visų akyse švietė idėjų ugnelės. Šypsenos ir draugiškas paplekšnojimas per petį, suteikė drąsos naujiems iššūkiams, projektams. Daug informacijos, įspūdžių ir naujų idėjų pasisėmusios grįžome į Vilnių.

eTwinning konsultantų konferencija Italijoje: http://www.youtube.com/watch?v=j-4cShlkmmc&feature=youtu.be

Raminta Birgėlienė
Gargždų „Minijos“ progimnazijos
IT mokytoja metodininkė
eTwinning konsultantė