naujienlaiskisSveiki, mieli Kolegos, jau mėnuo kaip mokote savo mokinius iš namų. Įpratote prie naujų nuotolinio darbo sąlygų. Mokslininkų teigimu, įgūdžiui susiformuoti veiksmą reikia atlikti ne mažiau kaip 20 kartų. Įpratome mes, įprato mokiniai, susitaikė su mokymusi namuose tėvai. Visi tapome geriau vieni kitiems virtualiai pasiekiami ir visi pasiilgome gyvo bendravimo....

Per dvi paskutines savaites Klaipėdos rajono mokinius pasiekė 540 planšetinių ir 19 nešiojamų kompiuterių, kuriuos skyrė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. 2 nešiojamus kompiuterius padovanojo geros valios žmonės, nenorėję viešinti savo pavardžių. Galime teigti, kad visiems rajono mokiniams sudarytos sąlygos mokytis nuotoliniu būdu. Nors iššūkių netrūksta ir stokoja kontakto su mokiniais, bet ne vienas galėtume pripažinti, kad yra nemažai virtualaus darbo privalumų. Bet darbas virtualioje erdvėje tik sukuria santykio iliuziją ir jį laikinai pakeičia.


Klaipėdos rajono švietimo centro naujienlaiškių prenumerata


Visą savaitę vyko virtuali rajono mokinių tėvų apklausa Karantino įtaka savijautai ir nuotoliniam mokymui. Tikriausiai paraginote savo mokinių tėvelius išreikšti savo nuomonę. Anketų rezultatus jau žinosime ateinantį trečiadienį.

Tęsiasi pradinių klasių mokytojos ekspertės Vandos Majauskienės konsultacijos, įrašas čia.

Mokytojai turėjo galimybę pastiprinti savo emocinį atsparumą praktiniais lektorės Nomedos Marazienės patarimais.

Liana Mogišaitė, produktyvumo ir komandinės elgsenos trenerė, dosniai dalino patarimus paskaitoje „Nuotolinė darbo diena – kaip „nepaskęsti“ laike“.

Daug dalyvių sulaukė virtuali rajono ugdymo įstaigų mokytojo padėjėjų diskusija-konsultacija „Mokytojo padėjėjo vaidmuo dirbant nuotoliniu būdu: iššūkiai, galimybės, perspektyvos“.

Derinamos paskutinės gegužės mėnesio veiklos plano detalės. Kviečiame burtis ir padėti vieni kitiems savo žiniomis ir gerosiomis patirtimis.

O lauke jau drąsiai alsuoja pavasaris! Pamirškime savaitgaliui nuotolinį mokymą ir visas virtualiąsias problemas.

 

Papildytas Klaipėdos rajono edukacinis bankas

Dituvos pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo mokytojos Viktorijos Šmitaitės projektui „Jaučiuosi sveikas ir saugus“ surinkta medžiaga. Projektas vykdomas nuotoliniu būdu. III dalis „Saugus elgesys gaisro metu“ https://padlet.com/smitaite/Bookmarks

Gargždų lopšelio-darželio „Naminukas“ mokytojų veiklos: „Mano mamytė - gražiausias gėlės žiedas“ https://padlet.com/rudrenata/wyf79g34fgrtarvb, parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Renata Rudgalvienė „Šiukšlėms - NE!“ http://tiny.lt/d8cesyc, parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Virginija Martyšienė „Aš auginu“ https://youtu.be/LHIQw0usppI, parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Vida Mockienė

Temos „Aš auginu. Nuo sėklos iki augalo“ refleksija http://tiny.lt/z9k2w3h, parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės Virginija Karpavičienė ir Aida Balsevičienė

Logopedinės pratybos, parengė logopedė Lina Strelčiūnė: Garso Š įtvirtinimas eilėraščiuose https://www.storyjumper.com/book/read/81494165/5e9ea631cdd3e Garsų S-Š diferencijavimas http://tiny.lt/d8cesyc Artikuliacinė mankšta http://tiny.lt/d8cesyc

 

Nauja realybė: kai SEU tampa SEG

Karantinas sukūrė naują realybę visiems: mokytojams, mokiniams, jų tėvams. Karantinas net ne paskatino, o privertė peržiūrėti daugelį dalykų – pradedant seniai užsigulėjusiais daiktais sandėliuke, laiko planavimo klausimais, bendravimo būdais ir baigiant gyvenimiškomis vertybėmis. Ką gi. Pavasaris. Balandis. Jis visada buvo apsišvarinimo ir permainų mėnuo. Taip. Taip. Sutinku. Tiesa. Gal ne tokių radikalių permainų. Klasės vadovui – nelengvas metas. Pamatyti visus ir kiekvieną. O kaip pamatyti, kai sieja tik internetinis ryšys, užsklanda Zoom konferencijos metu ir tylus burbtelėjimas: „Neturiu/ sulūžo/ nepasileidžia/... kamera“. Psichologai, manau, patartų: „Bandyti prakalbinti“. Sutinku. Bandom. Ir vėl tas pats: “Viskas gerai/ nežinau/ aha...“ Žodžiu, lakoniški, nenuoširdūs atsakymai. Vėl ieškai nors siauručio prieigos takelio. Jei ne žodžiu, tai gal raštu. Šį kartą išmėginsim užduotį „Dvi naujienos“. Atsakyti į klausimus: 1. Džiuginanti mano naujiena (sužinojau, išmokau, pasiekiau tikslą ir t. t.).... 2. Verčianti mane pamąstyti naujiena (dar reikia pasimokyti, susidūriau su sunkumais, suklydau ir t. t.)... 3. Simbolis ar paveikslėlis, kuris atspindi mano būseną karantino metu. Atsakymus išgirsti padės padlet lenta. Čia ir pasiseka atitirpinti gabalėlį ledo. Prasiveržia savianalizės bandymas, giliai slėpta emocija, išgyvenimas, tyli nūdienos vizualizacija. Laikas asmeniniam pokalbiui, aptarimui, gilesniam pasidalijimui. Žengtas dar vienas žingsnelis. SEU (socialinis-emocinis ugdymas) tampa SEG (socialinis-emocinis gyvenimas). Daugiau pratimų rasite: https://www.smm.lt/uploads/documents/Pedagogams/Formuojamasis%20vertinimas_internetine%20versija_2018.pdf?fbclid=IwAR3vh1nlwhfbUVKgxQdeVxzBtHMs4NvYsfop8UdwG80P8yIzsN85d_a9WmA

Ilma Agajan Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

 

Mokytojų vieno sakinio refleksija apie praėjusią dieną

Buvo puiku įsivertinti savo pojūčius, būseną ir suvokti save šios dienos seminaro metu.
Visko labai daug, bet suspėju rytais pasveikinti saulę.
Svarbu atrasti dalykus, kurie mobilizuoja, ir juos praktikuoti.
Svarbu pačiam stengtis, kad diena būtų kokybiška, ieškoti įkvėpimo šaltinių.
Gyvenimas kaip anekdotas – kartais juodas ir nieko neina suprasti, kartais isteriškas tas juokas, o kartais toks graudus, nes kai imi jausti, kaip tave gali ,,ant durniaus" laikyti... Tad gero anekdoto kaip ir gyvenimo geresnio dar teks palaukti :))
Šios dienos išklausyta paskaita-konsultacija ,,Emocinis atsparumas. Praktinės rekomendacijos“ motyvavo permąstyti vadovo poziciją.
Glaudaus bendravimo ir bendradarbiavimo su kolegomis diena.
Karantinas keičia žmonių gyvenimus – esi arčiau savojo „Aš“.
Svarbiausia nepamiršti, kad rytojus gali būti ir geresnis :)

Su geriausiais linkėjimais! Klaipėdos rajono švietimo centro komanda

 

 

Klaipėdos rajono švietimo centro naujienlaiškių prenumerata