Nuo 2023 m. rugsėjo 19 d. prasidėjo ir gruodžio 14 d. baigėsi (TŪM) projekto programos “Mentorystė mokytojų ugdymui” mokymai.

Švietime vienu metu vyksta labai daug pokyčių, todėl būtina išnaudoti įvairiausias mokytojų profesionalumo stiprinimo taktikas ir metodus. Ši programa skirta praktinių mentorystės įgūdžių lavinimui su tvirtu teoriniu pagrindu, kuris remiasi patirtinio mokymosi teorija.

Ugdomieji pokalbiai iš esmės ir mentorystės pokalbiai konkrečiai yra labai galingas instrumentas, ugdant žmonių profesionalumą. Todėl būtina ne tik turėti esminį supratimą kaip vyksta tiek ugdomieji, tiek ir mentorystės pokalbiai, bet ir lavinti šių pokalbių vedimo įgūdžius.

Programos seminarus ir konsultacijas veda konsultantas švietimo ir vadybos klausimas, socialinių mokslų daktaras dr. Aurimas Marijus Juozaitis.

Mokymuose, praktinėse veiklose ir konsultacijose dalyvauja ne tik TŪM programoje dalyvaujančių 3-jų rajono gimnazijų mokytojai ir vadovai, tačiau ir kolegos iš kitų Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų (Ketvergių, Kretingalės, Dovilų ir Vėžaičių pagrindinių mokyklų bei Gargždų ,,Minijos“ ir ,,Kranto”, progimnazijų).

Nuosekli komunikacija, galimybė darbuotojams tarpusavyje dalintis įgytomis žiniomis, naujų kompetencijų pritaikymas praktikoje yra mokymosi kultūros dalis, didinanti įsitraukimą ir produktyvumą. Mokymasis darbo vietoje su kolega, turinčiu didesnę profesinę patirtį ir įgūdžius yra efektyvus pedagogo kvalifikacijos tobulinimas turintis įtakos mokytojo profesinei ūgčiai, kas turi tiesioginį poveikį mokinio pažangai. Mokytojas mentorius padeda mokytojams plėtoti kompetenciją pagal savo profesinio tobulinimo reikmes, kurios išryškėja po individualaus pokalbio su mentoriumi. Mentorius pagal sudarytą individualų veiklos grafiką teikia metodinę pagalbą, bendrai tobulina pamokos planus, lanko vienas kito pamokas, reflektuoja mokymo(si) veiklas. Mentorystė - profesinė draugystė, kurioje tobulėja ir mentorius, ir mokytojas.

Mentorystėje standartinis mokymasis praplečiamas aktyviuoju mokymusi, technologijų integravimu į pamoką ir kt.. Mentorystės praktika jau pasiteisino rajono mokyklose. 20-ties parengtų kituose projektuose  mokytojo patarėjų (mentorių) būrį papildys dar 15 naujų TŪM programoje parengtų mentorių, kuriems projekto veiklos sudarys palankias galimybes ją toliau plėtoti diegiant STEAM bei  įgyvendinant įtraukųjį ugdymą.

Po mokymų parengtų 15 mentorių – transformacinių lyderių – savo   mokyklose dirbs su  2-3 savo kolegomis, kuriems reikia dėmesio ir pagalbos tobulinti reikiamas veiklos sritis ir skatins juos pokyčiui.

Daugiau nuotraukų rasite čia: https://www.facebook.com/krsc.lt/posts/pfbid02rX4fxevduTrrGkSJcPvW2Bi9XknFLNEZCFrqKupoA9vr4xuHCEV9UpAVvpbbVbPPl