Klaipėdos rajono švietimo centras etnokultūrinius projektus įgyvendina nuo 2016 m. Pirmaisiais metais gautas Klaipėdos rajono savivaldybės finansavimas pagal Etninės kultūros plėtros programą vakaronei „Mokymo(si) prasmė ir etnokultūrinės variacijos“. Renginys buvo skirtas rajonų ugdymo įstaigų vadovams, Mokyklų metodinės tarybos nariams, mokytojams lyderiams, Trečiojo amžiaus universiteto tarybos nariams. Renginio tikslas – puoselėti krašto etnografinį savitumą, papročių bei tradicijų autentiškumą, perimamumą, sklaidą, stiprinti etninės kultūros vertybių svarbos suvokimą; įtraukti moksleivius ir pedagogus į tradicinių renginių organizavimą, panaudojant kultūros įstaigų parengtas edukacines programas ir kitas priemones. Pastebėta, kad visi sisteminiai pokyčiai ir projektai mokyklos bendruomenėse pradedami sėkmingai vykdyti tada, kai ugdymo įstaigų vadovai yra nuosekliai susipažinę su veiklos ar projekto tikslais, eiga ir planuojamais rezultatais. Dėl šios priežasties siekiant stiprinti etninės kultūros apraiškas mokyklų bendruomenėse, buvo numatyta organizuoti didelį renginį mokyklų vadovams, kitiems švietimo lyderiams su mintimi – motyvuoti juos plėtoti etninės kultūros veiklą ugdymo įstaigose. Renginio partneris ir vedėjas buvo kapela „Martvežiai“, vadovaujama Jono Kavaliausko. Vakaronėje dalyvavo su švietimo centru bendradarbiaujantys Gargždų, Vėžaičių kultūros centrų ir Dovilų etninės kultūros centro atstovai. Renginyje dalyvavo 100 dalyvių: pedagogai, socialiniai partneriai, politikai ir kt. Vakaronės metu buvo pristatyti Žemaitijos ir Mažosios Lietuvos etnografinių regionų dainuojamoji tautosaka, šokiai ir žaidimai.

2017 m., Seimui paskelbus metus tautinio kostiumo metais, parengtas projektas „Vytinė juosta – tautinio kostiumo dalis“. Švietimo centras organizavo kvalifikacijos tobulinimo seminarą rajono pedagogams, TAU klausytojams, kurio tikslas – padėti išsaugoti vytinių juostų vijimo kaladėlėmis technologiją ateities kartoms. Seminaro lektorė – Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Ramunė Našlėnienė, kasmet vedanti seminarus ir pristatanti rajono mokytojams etninės kultūros integravimo į ugdymo procesą ir projektinės veiklos naujas temas, kiekvienais metais parengianti metodinės medžiagos taikymo pavyzdžių, pristatė seminaro dalyviams vytinių juostų vaidmenį, paskirtį, funkcijas ir naudojimo įpročius lietuvių gyvenime; suteikė seminaro dalyviams vytinių juostų vijimo kaladėlėmis pradmenis. Kadangi vytinių juostų vijimo technologija yra pakankamai sudėtinga ir ją įvaldę bei praktikuoja tik pavieniai etninės kultūros puoselėtojai, tikėtina, kad seminaras padėjo skleisti vytinių juostų vijimo technologiją ir žinias apie ją perduoti jaunesnėms kartoms.

2018 m., Lietuvai švenčiant valstybės atkūrimo šimtmetį, pasirinkta etnokultūrinio projekto tema – „Etninių simbolių raktas kartų ryšiui“. Tikslas – ugdyti jaunosios kartos valstybinę savivoką, stiprinant kartų ryšius per lietuvių tautinių simbolių pažinimą. Pasirinkta tema atsiskleidė kaip labai palanki jaunajai kartai motyvuoti domėtis etnine kultūra, kadangi skatina ne tik pažinti, bet ir toliau savarankiškai tyrinėti etninius simbolius. Projektas buvo reikšmingas ne tik sužadinti mokinių norą pažinti Lietuvą per ženklus, bet ir mokytojams bei tautodailininkams ir senjorams suartinti. Kai kurie mokytojai kvietė rajono tautodailininkus (Priekulės gimnazijos mokiniai praktinius darbus atliko su mokytoja Birute Rudgalviene ir kūrybinėse dirbtuvėse dirbo su tautodailininke Jūrate Mierkiene; projekto baigiamajame renginyje etninių simbolių tematiką plačiau pristatyti pakviesta tekstilininkė, amatininkų gildijos „Krikragaa“ narė Kristina Šorienė), senjorai pagal galimybes pristatė audinius iš savo artimiausios aplinkos, kurių nuotraukas mokytojai galėjo panaudoti savo pamokose simboliams pristatyti. Besidomint etnine simbolika, atrasti menininkai Lietuvoje (dailininkės Rasa ir Dalia Bieliūnaitės, rašytoja Giedrė Norkūnė), naudojantys savo kūryboje baltų ženklus. Jų darbais Klaipėdos rajono švietimo centras apdovanojo projekto dalyvius, atlikusius su mokiniais kūrybinius darbus bei pristačiusius rezultatus baigiamajame renginyje 2018 m. gruodžio 7 d. Mokinių atlikti kūrybiniai darbai buvo eksponuojami parodose Švietimo centro erdvėse visus 2018–2019 mokslo metus. Aktyviai į projektą įsitraukė Ketvergių pagrindinė mokykla, Gargždų „Vaivorykštės gimnazija, Gargždų „Minijos“ progimnazija, Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centras, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija, Dituvos pagrindinė mokykla, Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla, Dovilų pagrindinė mokykla, Judrėnų Stepono Dariaus pagrindinė mokykla.

2019 m. tęsiamas projektas etninių simbolių tema. Pasaulio lietuvių metais pasirinktas kitas aspektas – „Etninių simbolių raktas bendrystei“. Mokytojai etnokultūrines kompetencijas stiprina dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse ir įgydami praktinius įgūdžius, kuriuos vėliau gali pritaikyti ugdyme. Balandžio mėn. organizuotos kūrybinės dirbtuvės „Velykų margutis: spalvos, raštai, simboliai“, kurias vedė Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja Vida Juzefa Būdvytienė. Birželio mėn. mokytojai susipažino ir praktiškai išbandė audinių marginimą batikos technika kūrybinėse dirbtuvėse „Etninių simbolių batika“ (lektorė – Kristina Šorienė, amatininkų gildijos „Krikraagaa“ narė). Jau nuo 2019 m. rudens vėl planuojamos parodos Švietimo centro erdvėse, kuriose bus eksponuojami mokinių kūrybiniai darbai, įvairiose formose atspindėsiantys senovės lietuvių ženklus ir raštus.