Gegužės 5 – 7 dienomis vyko vienas didžiausių jaunimui skirtų projektų „Demokratijos paieškos“. Tris dienas Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai bei rajono jaunimas, su pagalba iš šio projekto iniciatoriaus Audriaus Lauručio plušo, diskutavo, sprendė problemas susijusias su Jaunimo politika. tad ką nuveikėme per šias tris dienas?

Pirmąją dieną atvykę į kaimo turizmo sodybą „Gribžė“ ir įsitaisę moderniai įrengtose patalpose, žaidėme susipažinimo žaidimą „Bingo“ pavidalu. Menkai ar visiškai nepažįstamų žmonių reikėjo klausti tokių klausimų, kaip „Ar esi apkeliavęs daugiau nei vieną žemyną?‘ ir ar „Moki daugiau nei dvi užsienio kalbas?“ Šis žaidimas reikalavo vikrumo, komunikabilumo, savybių, kurios vėliau tapo svarbia šia projekto dalimi. Po tokio žaidimo kibome į truputį rimtesnius darbus: kalbėjome ko gi trūksta šiandienos jaunimo politikoje ir ką reiktų keisti, jog Klaipėdos rajono jauni žmonės labiau įsitrauktų būti veiklesniais. Vakarą visi praleido labiau susipažindami: žaidė krepšinį, tinklinį, badmintoną, stalo žaidimus bei grožėjosi sodybą supančia gamta.

Antroji diena – pats projekto įkarštis. Sekmadienis – poilsio diena, tačiau moksleiviai neturėjo galimybės atsipūsti, nes reikėjo atlikti begales užduočių ir atsakyti į visus iškilusius klausimus. Anksti ryte projekto vedėjas dieną pradėjo nuo kūrybiškumo bei bendradarbiavimo reikalaujančios užduoties: reikėjo pastatyti platformą, ant kurios nukritęs kiaušinis nesudužtų. Deja, tai padaryti pavyko tik vienas komandai. Vėliau sekė užduotis, kurią sekėsi įvykdyti gan sunkiai: reikėjo atsakyti į klausimą, kur jaunimas Klaipėdos rajone leidžia laisvalaikį bei užrašyti ir nupiešti šias vietas. Pirmasis skaičius pasirodė didelis: trisdešimt. Tačiau surašius tokį skaičių vietų, užduotis tapo sunkesnė: penkiasdešimt, tada aštuoniasdešimt ir galiausiai viena komanda sugebėjo užrašyti net devyniasdešimt penkias jaunimo laisvalaikio praleidimo vietas! Tad tikrai būtų kvaila sakyti, jog tokių vietų turime mažai. Dienai įsibėgėjus, teko viena iš sunkiausių užduočių:  eilės tvarka sudėlioti kelią regiono ir nacionalinio lygmens institucijas, kurias turi praeiti projektas, jei jį norima įgyvendinti. Sužinojome, jog turime daugybę institucijų į kurias galime kreiptis, jog mūsų idėjos būtų apsvarstytos ir įgyvendintos. Po šios užduoties mums patiems teko spręsti ko trūksta Klaipėdos rajone ir tuo pagrindu parengti projektą. Idėjų sulaukta visokiausių: nuo „Diena su profesija“ ir „Gargždų parko atgaivinimas“ iki „Sulčių-pokalbių baras“. Vakarą užbaigėme virtualios realybės žaidimais bei aptardami ir įsigilindami į ką iš kiekvienos užduoties galime išsinešti ir pritaikyti gyvenime.

Trečiąją dieną grįžome į „Vaivorykštės“ gimnaziją, kur gimnazistų laukė orientacinės varžybos. Mes šias varžybas išbandėme ir sugalvojome užduotis bei vietas, kuriose gali apsilankyti jaunimas. Tai savivaldybė, gaisrinė, sporto centras, sveikatos biuras. Visos šios vietas glaudžiai susijusios su jaunimo. Moksleiviai susiskirstę į grupes atlikinėjo užduotis, kad laimėtų didįjį prizą – „Xbox“. Čia laimėjo kūrybiškumas; kaip įdomiau pateikti užduotis video ar nuotraukos forma.

Toks projektas vertingas visomis prasmėmis: ne tik daugiau sužinojome apie verslumą, jaunimo politiką, bendravimą, bet taip pat skatinome kūrybiškumą, kitokį mąstymą, bendradarbiavimą, susiradome naujų draugų ir kolegų. Šios patirtys pravers ne tik mokykloje – jas galime panaudoti ir kasdieniniame gyvenime.

Gabrielė Čiunkaitė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių prezidentūros narė