Balandžio 15 dieną Klaipėdos rajono švietimo centro darbuotojų komanda lankėsi Šiaulių švietimo kompetencijų centre. Vizito tikslas – susipažinti su Šiaulių kolegų taikoma kvalifikacijos tobulinimo stebėsenos praktika bei kitomis inovatyviomis šio centro veiklomis.
Centro direktorė Vilma Tubutienė pasitiko svečius ir supažindino su įstaigos infrastruktūra, veiklos kryptimis ir komandos funkcijomis. Susitikimo metu direktorė detaliai pristatė šiuo metu centre taikomą kvalifikacijos tobulinimo stebėsenos sistemą bei su ja susijusius procesus.
Kaip paaiškėjo, Šiaulių švietimo kompetencijų centras sistemingai taiko įvairius grįžtamojo ryšio rinkimo būdus: nuo standartizuotų apklausų, vykdomų naudojant SEMIPLIUS sistemą, iki individualizuotų grįžtamojo ryšio formų po ilgesnių mokymų ar kursų ciklų. Papildomai kasmet atliekamos ugdymo įstaigų apklausos, padedančios analizuoti poreikius ir vertinti centro veiklą.
Išskirtinė centro stiprybė – reguliarūs darbuotojų vizitai į ugdymo įstaigas. Vizitų metu ne tik renkamas tiesioginis grįžtamasis ryšys, bet ir teikiamos konsultacijos, padedama planuoti kvalifikacijos tobulinimo veiklas, identifikuojami vietiniai švietimo lyderiai, analizuojami gerosios praktikos pavyzdžiai. Taip pat veikia fokus grupės, kuriose aptariamos aktualios temos, o išvados pateikiamos ne tik vidaus reikmėms, bet ir steigėjui bei socialiniams partneriams.
Svarbus veiklos kokybės aspektas – kartu su mokslininkais diegiama mokyklų kokybės vadybos sistema, paremta Bendrojo vertinimo modeliu (BVM) ir apjungianti sutartus veiklos kokybės įsivertinimo ir stebėsenos rodiklius. Centro komanda pasidalijo vykdomo projekto patirtimi – kuriama informacinė sistema, jungianti skirtingus duomenų šaltinius ir padedanti efektyviau analizuoti kvalifikacijos tobulinimo bei kitų veiklų rezultatus ir kokybę.
Vizito metu svečiams pristatytas integruotas suaugusiųjų švietimo modelis, pagal kurį skirtingos miesto institucijos koordinuoja veiklas, o mokytojai praktikai, dalyvaudami stažuotėse, dalijasi patirtimi su kolegomis. Akcentuotas ir metodinių būrelių vaidmuo organizuojant kvalifikacijos tobulinimo renginius, tarp jų – tarptautines konferencijas.
Dar viena naudinga idėja – atvirų pamokų kalendorius, kuriame mokyklos skelbia pamokas (atviras veiklas), į kurias gali atvykti kitų mokyklų mokytojai. Tai skatina tinklaveiką tarp mokyklų, bendradarbiavimą ir mokymąsi vieniems iš kitų.
Klaipėdos rajono švietimo centro atstovai pozityviai įvertino vizitą. Kolegų patirtis paskatino diskusijas apie galimybę pritaikyti gerąją praktiką savo rajone. Vizitas sustiprino įsitikinimą, kad aktyvus bendradarbiavimas tarp šalies švietimo centrų – svarbus žingsnis link tvarių sprendimų, orientuotų į švietimo kokybės augimą.