Logopedinė priemonė: artikuliacinės motorikos lavinimo pratimai „LEDAI“

Inga Mendelytė, Klaipėdos r. Priekulės vaikų lopšelio-darželio logopedė, specialioji pedagogė

Vaizdinė priemonė „LEDAI“ skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams kalbinės motorikos lavinimui (lūpų, liežuvio, skruostų, apatinio žandikaulio). Priemonę sudaro: dėžutė, 16 ledų, 16 veltinio maišelių, instrukcija. Kiekvienas ledas vaizduoja skirtingą liežuvėlio mankštos pratimą. Kiekvieno ledo antroje pusėje yra pateiktas pratimo aprašymas žodžiu ir vaizdu. Priemonė pagaminta iš kartono, medžiagos, medžio ir laminuoto popieriaus. Priemonės tikslas – lavinti veido ir burnos raumenis, tikslinti artikuliacinius judesius reikalingus taisyklingam garsų tarimui.

https://docs.google.com/document/d/1hfn1fH2NDcFZpMCGLvxhrqDtwj2Yeei7/edit?tab=t.0 


Augmentinė / alternatyvi komunikacija. Priemonė Super Talker FT (komunikatorius)

Dalia Puškorienė, Vyresnioji specialioji pedagogė vyresnioji logopedė, Gargždų „Kranto“ progimnazija

Priemonė skirta individualiam darbui su specialiųjų poreikių mokiniais, turinčiais kalbos ir intelekto sutrikimų. Tinka 7–21 metų mokiniams. Tikslas – lavinti pažintinius procesus, kalbą, smulkiąją motoriką. Ugdomos komunikavimo ir pažinimo kompetencijos. Priemonė suteikia galimybę bendrauti, reikšti elementarius poreikius, užpildyti kalbos spragas. Tinka nekalbantiems mokiniams, autistiškiems, sunkiai bendraujantiems dėl raidos sutrikimų ir kt. Padeda mokytis lietuvių kalbos specialiųjų poreikių mokiniams (kitataučiams). Galimybė kūrybiškai naudoti priemonę, kuriant įvairias situacijas.

https://drive.google.com/drive/folders/1AD2LtXR0zqQyprNhvyvDTUqAYSqicETb


Pūsk linksmai

Diana Jarutienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“

Metodinė priemonė skirta lavinti vaikų pūtimo įgūdžius, formuoti taisyklingą kalbinį kvėpavimą ir stiprinti artikuliacinį aparatą. Pūtimo pratimų pagalba vaikas mokosi kontroliuoti pūtimo stiprumą ir kryptį. Spalvingos priemonės skatina vaikus noriai atlikti veiklą, paįvairinant užduotis. Priemonę sudaro 7 pūtimo lentos su įvairiais objektais, kuriuos galima lengvai keisti ir pritaikyti pagal poreikį.

https://drive.google.com/drive/folders/1bi5E2fW4dRCeX4F6SI5t_Eu3eI9NEuO5


Garsų S-Š diferencijavimas

Lina Strelčiūnė, logopedė

Metodiniame darbe „Garsų S-Š diferencijavimas“ pristatomos praktinės veiklos, skirtos vaikams padėti atskirti ir taisyklingai tarti garsus S ir Š. Veiklos metu naudojami įvairūs žaidimai, pratimai ir užduotys, kurie skatina vaikus atpažinti šiuos garsus skirtingose žodžių pozicijose, taip pat lavinti jų tarimą ir klausos diferenciaciją. Metodinis darbas skirtas logopedams ir pedagogams, siekiantiems efektyviai padėti vaikams įveikti šiuos kalbos sunkumus.

https://drive.google.com/drive/folders/1ImAY0JKvxokXZQOA-i35LDjdaXWcdKLP


Artikuliacinė mankšta

Lina Strelčiūnė, logopedė

Metodiniame darbe „Artikuliacinė mankšta“ pristatomos praktinės veiklos, skirtos vaikų artikuliacijos lavinimui. Pateikiamos užduotys ir pratimai padeda vaikams gerinti garsų tarimą, stiprinti kalbos aparato raumenis bei lavinti smulkiąją motoriką. Užsiėmimai yra interaktyvūs ir žaismingi, todėl vaikai juos atlieka su džiaugsmu ir susidomėjimu. Darbas taip pat siūlo įvairias metodines rekomendacijas pedagogams ir logopedams, siekiant efektyvesnio kalbos įgūdžių lavinimo ankstyvajame amžiuje.

https://drive.google.com/drive/folders/1G9yGGqYgoTA9FS20XtQdJ0EJsx4IcuNn


Mokausi skaityti

Jūratė Rudzinskienė, vyr. specialioji pedagogė, Klaipėdos r. Slengių mokykla-daugiafunkcis centras

Interaktyvios mokomosios PDF užduotys skirtos SUP mokiniams. Tikslas – padėti mokiniams sudaryti žodį atitinkantį paveikslėlį iš pabirusių raidžių, tokiu būdu gerinant skaitymo įgūdžius. Pateiktos užduotys, naudojamos įvairios priemonės, tokios kaip raidžių kortelės, magnetinės ir lipnios raidės. Metodikos apima žodžių sudarymą, raidžių atpažinimą, bei mokinių įtraukimo į kūrybišką ir interaktyvų mokymosi procesą. Užduotys gali būti pritaikytos individualiam ir grupiniam darbui.


Logopedinių pratybų programos 1-4 klasių mokiniams

Nijolė Grimalienė, vyr. logopedė, Gargždų „Minijos“ progimnazija

Programoje, nuosekliai vadovaujantis lietuvių kalbos vadovėlių „Pupa“ medžiaga, pateiktos temos darbui per logopedines pratybas. Tai užtikrina ugdymo tęstinumą ir įtvirtina ugdomąją medžiagą.

https://drive.google.com/drive/folders/12HbyVoxUvmFpQFIz5tMAYx8WUA2kPrkE


Lavinkime vaikų girdimąjį suvokimą

Jurga Lukauskienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“

Metodinės priemonės tikslas – lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikų girdimąjį suvokimą, užkertant kelią galimiems skaitymo ir rašymo sutrikimams. Priemonėje sukauptos užduotys ir žaidimai padeda foneminės klausos lavinimo procesą padaryti patrauklų ir įdomų. Ugdomoji medžiaga pateikiama remiantis girdimojo suvokimo lavinimo etapais: nekalbinių garsų skyrimas, balso stiprumo, tembro, aukščio ir intonacijos skyrimas, žodžių skyrimas pagal garsinę sudėtį, skiemenų skyrimas, gimtosios kalbos fonemų skyrimas, garsinės analizės mokymas.

https://drive.google.com/drive/folders/1feRz4MUttu8Bvb27IFz6s9axBZe3iHgG


Kieno tai garsas?

Jurga Lukauskienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“

Metodinės priemonės tikslas – lavinti vaikų girdimąjį suvokimą ir ritmo pajautimą. Priemonės panaudojimo būdai: pagal schemą išbelsti (suploti) ritmą, suaugusieji beldžia ritmą, o vaikai turi atspėti, kuris paukštis praskrido, kas prabėgo mišku ar nuropojo takeliu ir t. t. Vyresni vaikai (5-6 m.) gali išbelsti ritmą pagal suaugusiojo prašymą. Suaugęs tyčia suklysta belsdamas ritmą, vaikas pataiso ir išbeldžia teisingai.

https://drive.google.com/drive/folders/1aMElV8YPpKIfZ56uOw8fcePsBw20NAIg


Sakinio dalys

Raimunda Urbonavičienė, Jūratė Feigytė, logopedė-specialioji pedagogė ir pradinių klasių mokytoja metodininkės, Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla

Didaktinis žaidimas skirtas teorijos įtvirtinimui praktikoje, sakinio dalių sutartinių ženklų suvokimui ir įsiminimui. Mokiniai turėdami galimybę „paliesti“ sakinio dalių sutartinius ženklus geriau juos įsimins ir gebės nagrinėti sakinio dalimis. Tai padės plėsti mokinių žodyną ir tobulinti sakinio sudarymo įgūdžius. Priemonė apima įvairias užduotis, lankstomas schemas, korteles, žodžių loto ir metodą „Sąvokos ir apibrėžimo schema“.

https://drive.google.com/drive/folders/1AM6Fktnq1nCd7ZAdRHuaGYhdH4iBB3C4


Daugyba kitaip

Raimunda Urbonavičienė, Jūratė Feigytė, logopedė-specialioji pedagogė ir pradinių klasių mokytoja metodininkės, Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla

Didaktinis žaidimas skirtas daugybos veiksmo suvokimui ir daugybos lentelės įtvirtinimui. Žaidimas naudoja „daugybos miestelio“ konceptą su „nameliais“, kuriuose yra tam tikras kambarių skaičius. Vaikai skaičiuoja, kiek kambarių yra nameliuose pagal daugybos veiksmus, ir gali langelius nuspalvinti. Tai padeda vaikams vizualiai suvokti daugybos procesą ir geriau įsiminti daugybos lentelę.

https://drive.google.com/drive/folders/18Jl1_jve9eoX1NrJhnrFt59eyHUNFtel


Pasaka „Pirštinė“

Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla

Priemonė skirta naudoti logopedinių pogrupinių pratybų metu. Ji padeda mokyti garsų „s-š“ diferenciacijos žodžiuose ir sakiniuose. Logopedas seka pasaką, o vaikai ją „paseka“ – suvaidina pasitelkdami herojų paveikslėlius.

https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf

Š garso įtvirtinimas

Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla

Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, siekiant mokyti taisyklingai tarti „š“ garsą žodžių pradžioje, viduryje ir priebalsių samplaikose. Vaikai taisyklingai ištarus žodį prisega segtuką prie paveikslėlio.

https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf

Raidė – A garsas „a“

Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla

Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, mokyti pažinti abėcėlės raides ir sieti išgirstą garsą su raide. Lavinamas regimasis ir girdimasis vaikų suvokimas.

https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf

Spalvų lentelė

Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla

Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, mokyti pažinti ir atpažinti spalvas. Logopedas kartu su vaiku įvardina spalvų pavadinimus, o vaikas prisega atitinkamos spalvos segtuką prie lentelės.

https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf

Kaip katė su pele susidraugavo

Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla

Priemonė skirta naudoti logopedinių individualių ir pogrupinių pratybų metu, mokyti atkurti girdėtą pasakojimą suvaidinant pasakos veikėjus. Naudojamos pirštininės lėlės (katė ir pelė) pasakojimo įgūdžiams formuoti.

https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf