Logopedinė priemonė: artikuliacinės motorikos lavinimo pratimai „LEDAI“
Inga Mendelytė, Klaipėdos r. Priekulės vaikų lopšelio-darželio logopedė, specialioji pedagogė
Vaizdinė priemonė „LEDAI“ skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams kalbinės motorikos lavinimui (lūpų, liežuvio, skruostų, apatinio žandikaulio). Priemonę sudaro: dėžutė, 16 ledų, 16 veltinio maišelių, instrukcija. Kiekvienas ledas vaizduoja skirtingą liežuvėlio mankštos pratimą. Kiekvieno ledo antroje pusėje yra pateiktas pratimo aprašymas žodžiu ir vaizdu. Priemonė pagaminta iš kartono, medžiagos, medžio ir laminuoto popieriaus. Priemonės tikslas – lavinti veido ir burnos raumenis, tikslinti artikuliacinius judesius reikalingus taisyklingam garsų tarimui.
https://docs.google.com/document/d/1hfn1fH2NDcFZpMCGLvxhrqDtwj2Yeei7/edit?tab=t.0
Augmentinė / alternatyvi komunikacija. Priemonė Super Talker FT (komunikatorius)
Dalia Puškorienė, Vyresnioji specialioji pedagogė vyresnioji logopedė, Gargždų „Kranto“ progimnazija
Priemonė skirta individualiam darbui su specialiųjų poreikių mokiniais, turinčiais kalbos ir intelekto sutrikimų. Tinka 7–21 metų mokiniams. Tikslas – lavinti pažintinius procesus, kalbą, smulkiąją motoriką. Ugdomos komunikavimo ir pažinimo kompetencijos. Priemonė suteikia galimybę bendrauti, reikšti elementarius poreikius, užpildyti kalbos spragas. Tinka nekalbantiems mokiniams, autistiškiems, sunkiai bendraujantiems dėl raidos sutrikimų ir kt. Padeda mokytis lietuvių kalbos specialiųjų poreikių mokiniams (kitataučiams). Galimybė kūrybiškai naudoti priemonę, kuriant įvairias situacijas.
https://drive.google.com/drive/folders/1AD2LtXR0zqQyprNhvyvDTUqAYSqicETb
Pūsk linksmai
Diana Jarutienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Metodinė priemonė skirta lavinti vaikų pūtimo įgūdžius, formuoti taisyklingą kalbinį kvėpavimą ir stiprinti artikuliacinį aparatą. Pūtimo pratimų pagalba vaikas mokosi kontroliuoti pūtimo stiprumą ir kryptį. Spalvingos priemonės skatina vaikus noriai atlikti veiklą, paįvairinant užduotis. Priemonę sudaro 7 pūtimo lentos su įvairiais objektais, kuriuos galima lengvai keisti ir pritaikyti pagal poreikį.
https://drive.google.com/drive/folders/1bi5E2fW4dRCeX4F6SI5t_Eu3eI9NEuO5
Logopedinių pratybų programos 1-4 klasių mokiniams
Nijolė Grimalienė, vyr. logopedė, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Programoje, nuosekliai vadovaujantis lietuvių kalbos vadovėlių „Pupa“ medžiaga, pateiktos temos darbui per logopedines pratybas. Tai užtikrina ugdymo tęstinumą ir įtvirtina ugdomąją medžiagą.
https://drive.google.com/drive/folders/12HbyVoxUvmFpQFIz5tMAYx8WUA2kPrkE
Lavinkime vaikų girdimąjį suvokimą
Jurga Lukauskienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“
Metodinės priemonės tikslas – lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikų girdimąjį suvokimą, užkertant kelią galimiems skaitymo ir rašymo sutrikimams. Priemonėje sukauptos užduotys ir žaidimai padeda foneminės klausos lavinimo procesą padaryti patrauklų ir įdomų. Ugdomoji medžiaga pateikiama remiantis girdimojo suvokimo lavinimo etapais: nekalbinių garsų skyrimas, balso stiprumo, tembro, aukščio ir intonacijos skyrimas, žodžių skyrimas pagal garsinę sudėtį, skiemenų skyrimas, gimtosios kalbos fonemų skyrimas, garsinės analizės mokymas.
https://drive.google.com/drive/folders/1feRz4MUttu8Bvb27IFz6s9axBZe3iHgG
Kieno tai garsas?
Jurga Lukauskienė, logopedė metodininkė, Gargždų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“
Metodinės priemonės tikslas – lavinti vaikų girdimąjį suvokimą ir ritmo pajautimą. Priemonės panaudojimo būdai: pagal schemą išbelsti (suploti) ritmą, suaugusieji beldžia ritmą, o vaikai turi atspėti, kuris paukštis praskrido, kas prabėgo mišku ar nuropojo takeliu ir t. t. Vyresni vaikai (5-6 m.) gali išbelsti ritmą pagal suaugusiojo prašymą. Suaugęs tyčia suklysta belsdamas ritmą, vaikas pataiso ir išbeldžia teisingai.
https://drive.google.com/drive/folders/1aMElV8YPpKIfZ56uOw8fcePsBw20NAIg
Sakinio dalys
Raimunda Urbonavičienė, Jūratė Feigytė, logopedė-specialioji pedagogė ir pradinių klasių mokytoja metodininkės, Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla
Didaktinis žaidimas skirtas teorijos įtvirtinimui praktikoje, sakinio dalių sutartinių ženklų suvokimui ir įsiminimui. Mokiniai turėdami galimybę „paliesti“ sakinio dalių sutartinius ženklus geriau juos įsimins ir gebės nagrinėti sakinio dalimis. Tai padės plėsti mokinių žodyną ir tobulinti sakinio sudarymo įgūdžius. Priemonė apima įvairias užduotis, lankstomas schemas, korteles, žodžių loto ir metodą „Sąvokos ir apibrėžimo schema“.
https://drive.google.com/drive/folders/1AM6Fktnq1nCd7ZAdRHuaGYhdH4iBB3C4
Daugyba kitaip
Raimunda Urbonavičienė, Jūratė Feigytė, logopedė-specialioji pedagogė ir pradinių klasių mokytoja metodininkės, Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla
Didaktinis žaidimas skirtas daugybos veiksmo suvokimui ir daugybos lentelės įtvirtinimui. Žaidimas naudoja „daugybos miestelio“ konceptą su „nameliais“, kuriuose yra tam tikras kambarių skaičius. Vaikai skaičiuoja, kiek kambarių yra nameliuose pagal daugybos veiksmus, ir gali langelius nuspalvinti. Tai padeda vaikams vizualiai suvokti daugybos procesą ir geriau įsiminti daugybos lentelę.
https://drive.google.com/drive/folders/18Jl1_jve9eoX1NrJhnrFt59eyHUNFtel
Pasaka „Pirštinė“
Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta naudoti logopedinių pogrupinių pratybų metu. Ji padeda mokyti garsų „s-š“ diferenciacijos žodžiuose ir sakiniuose. Logopedas seka pasaką, o vaikai ją „paseka“ – suvaidina pasitelkdami herojų paveikslėlius.
https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf
Š garso įtvirtinimas
Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, siekiant mokyti taisyklingai tarti „š“ garsą žodžių pradžioje, viduryje ir priebalsių samplaikose. Vaikai taisyklingai ištarus žodį prisega segtuką prie paveikslėlio.
https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf
Raidė – A garsas „a“
Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, mokyti pažinti abėcėlės raides ir sieti išgirstą garsą su raide. Lavinamas regimasis ir girdimasis vaikų suvokimas.
https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf
Spalvų lentelė
Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta naudoti logopedinių pratybų metu, mokyti pažinti ir atpažinti spalvas. Logopedas kartu su vaiku įvardina spalvų pavadinimus, o vaikas prisega atitinkamos spalvos segtuką prie lentelės.
https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf
Kaip katė su pele susidraugavo
Mingailė Kavaliauskienė, vyr. logopedė, Klaipėdos r. Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta naudoti logopedinių individualių ir pogrupinių pratybų metu, mokyti atkurti girdėtą pasakojimą suvaidinant pasakos veikėjus. Naudojamos pirštininės lėlės (katė ir pelė) pasakojimo įgūdžiams formuoti.
https://drive.google.com/drive/folders/186jYsmJCGiYa8coFRRdszyLLesDbR3yf