Integruotų pamokų ciklas „Gamta – kūrybos ir pažinimo šaltinis“

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija
TŪM I projektas. Kultūrinio ugdymo plėtra

Šis integruotų pamokų ciklas skirtas gilinti mokinių pažinimą apie gamtos ir kultūros ryšį per įvairių mokomųjų dalykų sąveiką: lietuvių kalbą, literatūrą, geografiją, informatiką, dailę, psichologiją. Ugdymas orientuotas į kultūrinės, kūrybinės, pažinimo, skaitmeninės, emocinės bei pilietiškumo kompetencijų stiprinimą.

Pamokos vyko netradicinėse aplinkose, apėmė projektines, kūrybines, tiriamąsias veiklas. Mokiniai susitiko su menininke, tyrinėjo Minijos slėnio gamtą, kūrė nuotraukų koliažus, plakatus, piešinius, analizavo literatūros kūrinius, gilinosi į ekologines ir kultūrines temas.

Pamokose dirbo mokytojai:
Eimantė Kiaulakienė, Genovaitė Jonušienė, Gintautas Našlėnas, Jurga Venckauskienė, Vidas Vaitkus, Zofija Vaitkuvienė

Temos:

  • Gamtos ištekliai ir jų rūšys

  • Gamta yra graži (skaitmeninio dizaino užduotys)

  • Gamta – kūrybos įkvėpėja (piešiniai, fotografija, literatūra)

  • Minijos slėnio gamtos objektų pažinimas ir fiksavimas

  • Kūrybiniai susitikimai su dailininke Ina Lukauskaite („Lapė Salegna“)

Pamokų tikslai ir uždaviniai:

  • Skatinti tarpdisciplininį mokymąsi per realų aplinkos pažinimą

  • Ugdyti meninę raišką ir technologinius įgūdžius

  • Formuoti gamtos saugojimo, tvarumo ir bendruomeniškumo vertybes

  • Įgalinti mokinius kūrybiškai reflektuoti apie žmogaus ir gamtos ryšį

Aprobuota:
Pamokų planai pristatyti Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos metodinėse grupėse 2024 m. rugpjūčio–lapkričio mėn.

https://drive.google.com/drive/folders/1GeI50NPPt8Ew3nwGO_0dbLNHcTsM31Wm?usp=drive_link


Kūrybinių darbų virtuali paroda „Gamta kūrybos – įkvėpėja“

Genovaitė Jonušienė, Vidas Vaitkus, Zofija Vaitkuvienė
Informatikos mokytoja, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai metodininkai

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos Ia, Id klasių mokiniai, nagrinėdami literatūros pamokų II ciklo „Kokia gamtos ir žmogaus ryšio prasmė literatūroje?“ temas, dalyvavo integruotose pamokose. Vadovaujantis  TŪM mokymų „Kultūrinės kompetencijos ugdymas kaip integralus mokymosi procesas“ medžiaga, per lietuvių kalbos ir literatūros bei informatikos pamokas atliktos kūrybinės užduotys – parengta virtuali paroda.

https://drive.google.com/drive/folders/1-DkvjSfmA429di7jQd7hRTPfx0JK3o0W?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1-KlJNcimCj9GBDyOS4LBqXjNcOaqEQVw/view?usp=drive_web