Integruotų pamokų ciklas „Gamta – kūrybos ir pažinimo šaltinis“
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija
TŪM I projektas. Kultūrinio ugdymo plėtra
Šis integruotų pamokų ciklas skirtas gilinti mokinių pažinimą apie gamtos ir kultūros ryšį per įvairių mokomųjų dalykų sąveiką: lietuvių kalbą, literatūrą, geografiją, informatiką, dailę, psichologiją. Ugdymas orientuotas į kultūrinės, kūrybinės, pažinimo, skaitmeninės, emocinės bei pilietiškumo kompetencijų stiprinimą.
Pamokos vyko netradicinėse aplinkose, apėmė projektines, kūrybines, tiriamąsias veiklas. Mokiniai susitiko su menininke, tyrinėjo Minijos slėnio gamtą, kūrė nuotraukų koliažus, plakatus, piešinius, analizavo literatūros kūrinius, gilinosi į ekologines ir kultūrines temas.
Pamokose dirbo mokytojai:
Eimantė Kiaulakienė, Genovaitė Jonušienė, Gintautas Našlėnas, Jurga Venckauskienė, Vidas Vaitkus, Zofija Vaitkuvienė
Temos:
-
Gamtos ištekliai ir jų rūšys
-
Gamta yra graži (skaitmeninio dizaino užduotys)
-
Gamta – kūrybos įkvėpėja (piešiniai, fotografija, literatūra)
-
Minijos slėnio gamtos objektų pažinimas ir fiksavimas
-
Kūrybiniai susitikimai su dailininke Ina Lukauskaite („Lapė Salegna“)
Pamokų tikslai ir uždaviniai:
-
Skatinti tarpdisciplininį mokymąsi per realų aplinkos pažinimą
-
Ugdyti meninę raišką ir technologinius įgūdžius
-
Formuoti gamtos saugojimo, tvarumo ir bendruomeniškumo vertybes
-
Įgalinti mokinius kūrybiškai reflektuoti apie žmogaus ir gamtos ryšį
Aprobuota:
Pamokų planai pristatyti Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos metodinėse grupėse 2024 m. rugpjūčio–lapkričio mėn.
https://drive.google.com/drive/folders/1GeI50NPPt8Ew3nwGO_0dbLNHcTsM31Wm?usp=drive_link
Integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros aprašas (2024–2025 m. m.)
Santrauka:
Dokumente pateiktas Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos integruotų pamokų kultūrinio ugdymo plėtros planas, rengiamas pagal TŪM švietimo pažangos tikslus. Aprašas atspindi tarpdisciplininio bendradarbiavimo modelius, mokinių pažangos stiprinimo prioritetus ir kultūrinės kompetencijos ugdymą įvairių dalykų kontekste. Numatytos veiklos apima lietuvių kalbos, istorijos, psichologijos, informatikos, dorinio ugdymo, muzikos, fotografijos, geografijos, biologijos bei matematikos integraciją.
Autoriai:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos įvairių dalykų mokytojai, vadovaujami direktoriaus pavaduotojos Ilmos Agajan.
Aprobuota:
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos dalykų metodinėse grupėse, 2024–2025 mokslo metais.
https://drive.google.com/drive/folders/1t1x4eswsVq7yhDyM7LAAv0fyvilEob0M?usp=drive_link
Žaidimo kortelės „Prie laužo“
Ekonomika, geografija. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas „Tyrėjų valanda“
Ugnė Ruibienė, Geografijos-ekonomikos mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija
III g klasės mokiniai
Jaunimo mokomosios verslo bendrovės „Mėnulio drugelis“ sukurtos žaidimo kortelės „Prie laužo“ skatina pokalbius tarp draugų, bendraklasių ar mokinių, padeda geriau pažinti vienas kitą ir stiprina tarpusavio ryšį. Kortelėse pateikiami klausimai ir užduotys lietuvių bei anglų kalbomis, todėl žaidimas padeda stiprinti ir užsienio kalbos įgūdžius bei įtraukia kitakalbius dalyvius.
Žaidime yra 50 kortelių: 25 klausimų kortelės ir 25 užduočių kortelės. Kortelių dizainas sukurtas taip, kad primintų zefyrus – „apdegę“ zefyrai reiškia užduotis, o „neapdegę“ – klausimus.
Žaidimo tikslas – skatinti bendravimą, stiprinti socialinius ryšius ir suteikti smagią patirtį tiek pažįstamų, tiek naujų žmonių grupėse. Kortelės buvo pristatytos rajoninėje eXpo parodoje, kur bendrovė pelnė dvi nominacijas.
Aprobuota: Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės metodiniame pasitarime 2024-12-23.
https://drive.google.com/drive/folders/1HUOdLQ0nDwsx2yV80z9Utwzdfee5O3-C?usp=drive_link
Tirk, atrask ir būsi pastebėtas
Diana Vepštienė, biologijos mokytoja metodininkė
Ugnė Ruibienė, geografijos mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija
Patyriminė gamtos ir socialinių mokslų konferencija „Tirk, atrask ir būsi pastebėtas“ skirta 7–9 klasių mokiniams. Jos tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi gamtos ir socialiniais mokslais, stiprinti komunikavimo, pažinimo, pilietiškumo, kūrybiškumo, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos kompetencijas.
Konferencijos metu mokiniai dalyvauja užduotyse, tokiose kaip:
- Žemės menas – kūrybiniai darbai gamtoje;
- Vandens kokybės tyrimas – praktinis mokslinis darbas;
- Medžio žievės atspaudų gamyba – susipažinimas su medžių raštais ir jų ypatybėmis;
- Rūšinė įvairovė miško arduose – augalijos sudėties tyrimai;
- Kraštovaizdžio vaizdavimas – orientavimosi žemėlapyje įgūdžiai;
- Gyvūnų garsų atpažinimas – sensoriniai įgūdžiai;
- Aplinkos ABC – ekologinis sąmoningumas ir pažintiniai gebėjimai.
Dalyvių komandą sudaro 5 mokiniai, kurie atlieka pateiktas užduotis tiek individualiai, tiek grupėse. Šis projektas skatina mokinių smalsumą, kūrybiškumą ir pagarbą gamtai.
https://drive.google.com/drive/folders/15BhnI9V1IkMULnhXpMGWR6--c1n8nZLo
Mokyklos veikla pagal darnaus vystymosi tikslus
Angelė Pakamorienė, geografijos mokytoja ekspertė, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės aplinkosauginio švietimo projektas „Mokyklos veikla pagal darnaus vystymosi tikslus“ siekia integruoti darnaus vystymosi tikslus (DVT) į ugdymo turinį. Projektu siekiama šviesti mokyklos bendruomenę ir mikrorajono visuomenę apie DVT bei ugdyti suvokimą apie gyvenimą darnioje aplinkoje. Projektu įrengta edukacinė erdvė mokyklos teritorijoje, sukurti 2 edukaciniai lauko stendai, pravestos paskaitos mokyklos bendruomenei, mokytojams ir 5-8 klasių mokiniams apie DVT, paruošta metodinė medžiaga apie DVT integraciją į ugdymo procesą. Projekto tęstinumas numatytas vykdant DVT veiklas mokykloje.
https://drive.google.com/drive/folders/1VTT6AhOfgelKmFLoWYeRw6vjGzjB35t4
Geografijos ilgalaikis (metinis) planas 7 klasei
Angelė Pakamorienė, geografijos mokytoja ekspertė, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Geografijos ilgalaikis (metinis) planas skirtas 7 klasės mokiniams. Planas apima įvairius mokymo(si) uždavinius, tokius kaip gebėjimas orientuotis aplinkoje ir žemėlapyje, įvairių geografinių šaltinių skaitymas, gamtinių ir visuomeninių reiškinių bei dėsningumų aiškinimas ir žmonių poveikio aplinkai vertinimas. Mokiniai susipažins su Europos gamtinės, socialinės, kultūrinės ir ekonominės aplinkos įvairove. Bus ugdomi gebėjimai aiškiai reikšti mintis, tinkamai vartoti geografijos sąvokas ir vietovardžius, perskaityti ir kritiškai vertinti geografinę informaciją, atlikti aplinkos tyrimus ir paruošti surinktą informaciją. Planas integruoja kelias programas, tokias kaip žmogaus saugos, etninės kultūros, ugdymo karjerai, sveikatos ugdymo, rengimo šeimai ir lytiškumo bei psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programas.
https://drive.google.com/drive/folders/1uAzAZVT71ffH-LzQ_Ber8rL0mRzDGZ1n
