Geometrija mene: formos, skaičiavimai ir kūrybiškumas

Matematika, dailė, psichologija. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Donata Galeckienė – matematikos mokytoja
Dalia Žurkauskienė – psichologijos mokytoja
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Integruotos pamokos metu mokiniai susipažino su geometrinių figūrų reikšmėmis mene, jų ryšiu su emocijomis bei atliko matematinius skaičiavimus taikydami trigonometrijos žinias. Analizuotas V. Kandinskio paveikslas „Geltona-raudona-mėlyna“, aptartos abstrakcionizmo savybės. Kūrybinės veiklos metu mokiniai kūrė savo abstrakčius piešinius, skaičiavo figūrų perimetrus, plotus, kampus. Pamoka ugdė matematinius, kūrybinius ir kultūrinius gebėjimus.

Aprobuota: Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos matematinio ugdymo metodinėje grupėje, 2025 m. kovo mėn.

Priedai: Skaidrių ciklas „Geometrija mene“, padalomoji medžiaga, mokinių darbų pavyzdžiai.

https://drive.google.com/drive/folders/1Gjf9g1rAi9q5sdab2LpDuyS4U53AGSpb?usp=drive_link


Žmogaus ir gamtos kova. Žvejų istorijos

Lietuvių kalba ir literatūra, dailė, biologija, istorija. TŪM STEAM kultūrinio ugdymo iniciatyva. TŪM I projektas.

Rasa Rusteikienė – lietuvių kalbos mokytoja metodininkė (pamokos vadovė)
Nerija Valinčienė – istorijos mokytoja
Raimonda Kundrotienė – biologijos mokytoja ekspertė
Ingrida Jančauskienė – lietuvių kalbos mokytoja
Rita Batečko – dailės mokytoja
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Integruotos pamokos metu mokiniai lankėsi Jono Gižo etnografinėje sodyboje Drevernoje. Veiklose apjungtos keturios sritys: literatūra (E. Hemingvėjaus apysakos „Senis ir jūra“ analizė), biologija (Kuršių marių ekosistemos pažinimas), istorija (žvejų gyvenimo tyrinėjimas), dailė (ekologiško vėtrungės motyvo maišelio dekoravimas). Mokiniai atliko praktines užduotis, kūrė samprotavimo pastraipas, reflektavo patirtį. Ugdytos pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, kultūrinė bei socialinė-emocinė kompetencijos.

Aprobuota: Kalbinio ugdymo metodinės grupės posėdyje, 2024-10-15, protokolo Nr. LM-9.

Nuoroda į veiklos aprašą:
https://vaivorykstesgimnazija.lt/lt/naujienos/aktualijos/2024/11/integruota-pamoka-zmogaus-ir-gamtos-kova-zveju-istorijos

https://drive.google.com/drive/folders/1_2hjrjN-SJ57EmU9danUUBAWFMbOfXRH?usp=drive_link


XX a. Dailės šakos. Šiuolaikinio meno formos. Optinė iliuzija

Rita Batečko, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja metodininkė

Mokiniai supažindinami su XX a. 7-ojo dešimtmečio meno kryptimis. OPDAILĖ, optinis menasopartas  – abstrakčiosios dailės kryptis, pagrįsta regėjimo fiziologija ir psichologija, gilumos, judėjimo, pulsavimo, mirgėjimo optinių iliuzijų kūrimu. Mokiniai gamina kubo išklotinę, vidines sieneles dekoruoja optinės iliuzijos kompozicija. Užduotis – piešiniu panaikinti kubo kraštines, pasiekti vientisos erdvės iliuziją.

 https://drive.google.com/drive/folders/18W2-LG8v_tuPAmU6oKyzHw6RT8RcxnrL 


Pamoka kitaip

(Kompozicijos meninės raiškos priemonės: simetrija; disimetrija; statika; dinamika; asimetrija)

Joana Lukienė, dailės mokytoja metodininkė, technologijų mokytoja ekspertė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Pamokoje mokiniai susipažįsta su kompozicijos meninės raiškos priemonėmis: simetrija, disimetrija, statika, dinamika ir asimetrija. Pamokos tikslas – lavinti meninių objektų komponavimo įgūdžius bei pritaikyti teorines žinias praktinėje veikloje. Pamoka vyksta lauko erdvėje prie gimnazijos, kur mokiniai dalyvauja orientaciniame žaidime, ieško ir fotografuoja objektus, susijusius su meninės raiškos priemonėmis, bei analizuoja savo kūrybinius darbus.

Aprobuota: Pranešimas „Pamoka kitaip“ buvo skaitytas konferencijoje „Kūrybiška ugdymo(si) aplinka-vaikų saviraiškos atspindys“ Plungės „Ryto“ pagrindinėje mokykloje, 2019-11-15, Nr. V4-283, Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centras.

https://drive.google.com/drive/folders/1rkpmUcEvUbevUgD5IVFrXJcEs5B9_Gd-?usp=sharing

 


Ženklai ir simboliai lietuvių tradicijoje

Ramunė Našlėnienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė

Priemonė skirta 7-8 klasių mokiniams ir gali būti naudojama technologijų, dailės, lietuvių kalbos ir kitose pamokose, integruojant jas su etnine kultūra. Pagrindinis dėmesys skiriamas ženklų simbolinėms reikšmėms. Vaizdinė medžiaga iliustruoja, kaip ženklai virsta tradicinių juostų raštais. Tikslas – atskleisti senųjų simbolių prasmių gilumą ir parodyti, kaip šie ženklai galėjo perteikti informaciją bei suteikti gilią prasmę ornamentams.

https://drive.google.com/drive/folders/18yCBfYl6T036qnie5Ba_6BnOie8IAcys