„DI taikymas švietime“
Eglė Skolevičienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinė mokykla
Šioje pateiktyje dalinamasi medžiaga iš tarptautinių kursų apie dirbtinio intelekto (DI) taikymą švietime. Pristatomi įrankiai, kurie galėtų būti naudingi mokykloje dirbantiems mokytojams. Įrankiai lengvai pritaikomi visų sričių pedagogams. Pateikiamos rekomendacijos, kaip ugdyti kritinį mokinių mąstymą. Mokoma, kaip sukurti užklausą efektyviausiam rezultatui gauti.
https://drive.google.com/drive/folders/1zwhv-p7Xf41pBqzoIPiMMODEFJMeIBnm
„Kreditų“ vertinimo sistema“
Inga Ulonienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija
Šiame darbe pristatoma ir analizuojama „Kreditų“ vertinimo sistema, taikoma Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos 9–12 klasių mokinių anglų kalbos pamokose. Ši vertinimo forma yra inovatyvi, nes sujungia formuojamąjį vertinimą su mokinių motyvacija, skatinant jų aktyvumą, atsakomybę ir įsitraukimą į mokymosi procesą. Vietoj vien tik tradicinių pažymių, mokiniams suteikiami simboliniai įvertinimai – kreditai (spaudas), kuriuos jie kaupia už įvairius teigiamus akademinius veiksmus: aktyvų dalyvavimą diskusijose, originalias mintis, puikiai atliktas užduotis, tvarkingus sąsiuvinius, reguliarų namų darbų atlikimą bei pagalbą bendraklasiams.
Surinkus dešimt kreditų, jie perbraukiami, o elektroniniame TAMO dienyne įrašomas pažymys 10. Tokiu būdu per metus mokinys gali gauti kelis papildomus dešimtukus, kurie atspindi ne tik žinių lygį, bet ir pastangas bei ugdomąsias vertybes. Ši sistema skatina mokinius nuosekliai stengtis, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi ir kurti pozityvią klasės atmosferą.
Darbo tikslas – parodyti, kaip „Kreditų“ sistema veikia kaip veiksmingas formuojamojo vertinimo įrankis, stiprinantis mokymosi motyvaciją ir padedantis kiekvienam mokiniui pasiekti asmeninę pažangą. Sistemos pritaikomumas, lankstumas ir orientacija į mokinio stiprybes leidžia sukurti palankesnę, įtraukesnę mokymosi aplinką. Darbe remiamasi praktiniu šios sistemos taikymu ir pabrėžiama jos nauda ne tik akademinei pažangai, bet ir mokinių emociniam bei socialiniam augimui.
https://drive.google.com/drive/folders/1PYQOBzS77Q6C7gvw7LoVxJ0FvkNjqZeE
„Kasdieniai darbo įrankiai anglų kalbos pamokose: pateiktys kalbėjimo, rašymo ir gramatikos mokymui(si) dirbant su ChatGPT“
Diana Butkutė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija
Šioje pateiktyje nagrinėjamas dirbtinio intelekto (DI) taikymas anglų kalbos mokyme, ypatingą dėmesį skiriant kalbėjimo, rašymo ir gramatikos įgūdžių lavinimui. DI pagrindu veikiantys įrankiai sparčiai keičia švietimo aplinką, siūlydami mokiniams individualizuotą mokymąsi, tiesioginį grįžtamąjį ryšį ir interaktyvias veiklas. Pateiktyje akcentuojama, kaip DI gali pagerinti anglų kalbos mokymą(si), padidindamas mokinių įsitraukimą, savarankiškumą ir tikslumą.
Kalbėjimo srityje DI sprendimai, tokie kaip kalbos turtinimas ieškant sinonimų, kalbėjimo struktūrų kūrimas, suteikia galimybę lavinti sklandumą ir pokalbių gebėjimus. Tokie įrankiai pateikia grįžtamąjį ryšį apie tarimą, intonaciją ir žodžių vartojimą, leidžia mokiniams savarankiškai taisyti klaidas ir įgyti pasitikėjimo.
Rašymo įgūdžiams stiprinti naudojamos tokios DI programos kaip „ChatGPT“, kurios padeda taisyti gramatines klaidas, siūlo tinkamesnį žodyną ir tobulina sakinių struktūrą. Šie įrankiai skatina ne tik rašymo tikslumą, bet ir stilistinį brandumą bei kritinį mąstymą.
Gramatikos mokyme DI technologijos prisitaiko prie kiekvieno mokinio lygio, siūlo individualizuotas užduotis ir testus. Prisitaikantys mokymo moduliai analizuoja mokinio pažangą ir pateikia tinkamo sudėtingumo užduotis, taip sudarydami efektyvesnę mokymosi patirtį.
Pateiktyje taip pat aptariami iššūkiai: piktnaudžiavimas technologijomis, duomenų saugumas, mokytojo vaidmuo. Apibendrinant, DI yra vertingas pagalbininkas, bet ne mokytojo pakaitalas – atsakingai integruotas jis padeda kurti aktyvų, komunikacinį ir individualizuotą kalbos mokymąsi.
https://drive.google.com/drive/folders/10xbKQc8aGxQT7thDmp06NPS9uoV5_EeQ
„The Recreation of Works by the World‘s Famous Artists“
Ilgalaikė integruota anglų kalbos ir dailės užduotis, parengta Alinos Kalinauskienės ir Violetos Jurjonienės, Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos anglų kalbos mokytojų metodininkių. Mokiniai gilinosi į garsiausių pasaulio menininkų kūrybą, atkūrė pasirinktus kūrinius įvairiomis technikomis ir pristatė savo darbus anglų kalba. Projektas skatino domėjimąsi menu, lavino kūrybiškumą, plėtė dalykinį žodyną ir ugdė viešojo kalbėjimo įgūdžius. Pristatymų metu buvo taikomi iš anksto aptarti vertinimo kriterijai, o mokinių refleksijos atskleidė, kad ši veikla padėjo jiems įgyti ne tik kalbinių, bet ir socialinių bei kultūrinių kompetencijų.
https://drive.google.com/drive/folders/16qBaa1QIwjhv12bbH07B2OhSGLSOBXB1?usp=drive_link
„Netradicinių metodų taikymas anglų kalbos pamokose“
Alma Vanagienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija
Darbe yra pateikti anglų kalbos dalyko programos atsiskaitomieji darbai, jų rūšys, vykdymo etapai, darbų pristatymų būdai, vertinimo kriterijai. Taip pat pateikti mokinių darbų pavyzdžiai, veiklų viešinimas: parodų ir stendų nuotraukos.
https://drive.google.com/drive/folders/19Xb9-Xz3zgtl6BXCuEBNwbth6RlZzOvR
„Skaitmeniniai įrankiai anglų kalbos mokymui“
Jurgita Bytautienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Pranešime pateikti įrankiai, kuriuos mokytojas gali naudoti žinių patikrinimui, įvertinimui bei mokinių įsivertinimui, namų darbams. Kaip papildomas informacijos šaltinis – pamokos pradžioje, siekiant patikrinti, ką mokiniai jau žino pasirinkta tema.
Pristatyti įrankiai: Kahoot, Learning Apps.org, Mentimeter, Quizizz, Liveworksheets, Wordwall, Tabula rasa, Baamboozle, Pinterest, Perfect English grammar.
https://drive.google.com/drive/folders/1SYrguGhI3EilKh09ncIiTb7yvIVOYMGJ
„Writing an informal letter“
Eglė Skolevičienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinė mokykla
Pateikčių medžiaga skirta anglų kalbos pamokai 7 klasėje. Pamokos metu mokiniai mokosi atpažinti formalų ir neformalų kalbos stilių. Susipažįsta su laiško rašymo dalimis. Teorinę medžiagą pabando pritaikyti dirbdami grupėse. Tikėtina, kad pamokos pabaigoje mokiniai gebės savarankiškai parašyti neformalų laišką.
https://docs.google.com/presentation/d/1NVZykKcU5oUWq5bAawM6FACOHvMr-5kiH1ax7yn-2Zs/edit?usp=sharing
„Who am I?“
Eglė Skolevičienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinė mokykla
Pateikčių medžiaga skirta projektinei veiklai 6–8 klasėse. Plane pateikiamos trys skirtingo lygio užduotys bei vertinimo kriterijai projektinei veiklai apie save. Užduotis galima pritaikyti skirtingų mokymosi gebėjimų ar amžiaus mokiniams.
https://docs.google.com/presentation/d/1o83M2NojIHHMEjaZTO_UERjrkqEfmS-vX6ufyrvGKww/edit?usp=sharing
„FOCUS“
Vilma Žvinklienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Gargždų „Kranto“ progimnazija
Anglų kalbos foto konkurso – virtualios parodos „FOCUS“ e-knygos, kurios yra integruojamos su istorija, matematika ir daile. Fotografija šiandien yra neatsiejama gyvenimo dalis, tapusi prieinama kiekvienam, todėl ji naudojama ne tik kasdienėje komunikacijoje, bet ir mokymo(si) procese. Virtualios knygos gali tapti efektyvia mokymo priemone anglų kalbos pamokose, padedančios lavinti sakytinio ir rašytinio teksto suvokimo įgūdžius bei paveikslėlių apibūdinimo gebėjimus. „FOCUS“ konkurso metu mokiniai lavina pažinimo, komunikavimo, kultūrinę, kūrybiškumo, pilietiškumo ir skaitmeninę kompetencijas.
https://drive.google.com/drive/folders/1Qb3JQZGEhC-Ns85UP3WWMGPJtWeBttNU
Filmai. Reklama
Stefanija Piaulokienė, anglų kalbos mokytoja ekspertė, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Atvirkštinės pamokos planas skirtas 7 klasės mokiniams, siekiant ugdyti audiovizualinio teksto supratimo (A3), vaizdinio teksto mediacijos (D1) ir vizualinio teksto kūrimo gebėjimus. Pamokos veikla moko mokinius atsirinkti informaciją apie reklamos kūrimą iš pateiktų šaltinių ir sukurti reklaminį šūkį, vadovaujantis nustatytais sėkmės kriterijais: išskirti esminę informaciją, generuoti įvairias idėjas, pasirinkti filmą, nustatyti jo žanrą ir atsirinkti tris filmo aspektus, kuriais remsis kurdami reklaminį šūkį (siužetas, vaidyba, aktoriai, scenarijus, filmo pabaiga, garso takelis, specialieji efektai). Mokymasis taip pat apima raiškos priemonių pasirinkimą ir pritaikymą bei pristatymo būdą.
https://drive.google.com/drive/folders/1vdNgHwkFNrAutV3p5uEqgodVi-zvxcU7