Projektinė integruota pradinio ugdymo diena "Grybų pasaka" (pagal J. Marcinkevičiaus poemą "Grybų karas")
Rita Domarkienė, Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja ekspertė
Ši integruota diena, skirta 3 klasės mokiniams, sujungia lietuvių kalbos, dailės, matematikos ir pasaulio pažinimo (etikos) dalykus per J. Marcinkevičiaus poemos „Grybų karas“ prizmę.
Vykdytos projektinės dienos metu mokiniai ne tik susipažino su kūriniu ir jo pagrindiniais veikėjais, bet ir aktyviai įsitraukė į kūrybines bei mokomąsias veiklas: mokiniai lipdė grybus ir piešė bei spalvino šilko skarą. Analizuodami Paliepės klaidą, mokiniai rašė jai patarimus, ugdydami gebėjimą kritiškai vertinti situacijas ir reikšti savo nuomonę. Mokėsi atpažinti gamtos objektus žymėdami grybo dalis bei susipažino su miško etika – kūrė ir aptarė taisykles, kurių privalu laikytis grybaujant, siekiant saugoti gamtą. Atliko praktines ir logines matematines užduotis. Žinias įtvirtino dalyvaudami viktorinoje, kurioje patikrino savo įsimintas faktines žinias apie poemą ir išmoktas taisykles.
Aprobuota: Klaipėdos r. Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos direktoriaus 2025-09-03 įsakymu Nr. V1-150
https://drive.google.com/drive/folders/1g15TVngg7DlHorkk5gg_RSk2bKV5tkP6
Muilo burbulai ne tik vonioje!
Pradinis ugdymas. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas „Tyrėjų valanda“
Danguolė Šukevičienė, 1b klasės mokiniai
Mokytoja metodininkė, Klaipėdos r. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija
STEAM veikla, kurios metu mokiniai mokėsi gaminti muilo burbulus, tyrinėjo jų savybes, spalvino ir konstravo burbulų struktūras. Praktinės užduotys skatino kūrybiškumą, smalsumą bei ugdė pažinimo ir komunikavimo įgūdžius.
Aprobuota: Klaipėdos r. Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos pradinių klasių mokytojų metodinėje grupėje, 2024-12-27.
https://drive.google.com/drive/folders/1mfgXpiXKKkOuBIVjBOrYjEta4p9ez4qv?usp=drive_link
Gandrų sugrįžtuvės į Judrėnus
Gamtos mokslai. TŪM STEAM mokslinis – praktinis forumas ,,Tyrėjų valanda“
Džiuljeta Toleikienė, pradinių klasių vyr. mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, su 1–2 klasių mokiniais.
STEAM tyrimas, kurio metu mokiniai stebėjo gandralizdžius Judrėnų miestelyje, siekdami išsiaiškinti, ar į visus lizdus sugrįžo gandrai, ir kokių lizdų yra daugiausia. Mokslinėje veikloje ugdyti gamtos pažinimo ir stebėjimo gebėjimai, analizuoti rezultatai, mokiniai taip pat rinko informaciją apie gandrus ir jų lizdavietes.
Aprobuota: Pradinių klasių mokytojų metodinėje grupėje (2024-12-27, prot. Nr. 4).
https://drive.google.com/drive/folders/1pkuYM8wvM-Ye8ogeVswer9sW1TywjoJH?usp=drive_link
Nuo sėklos iki moliūgo
Pradinis ugdymas. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas ,,Tyrėjų valanda“
Vitalija Vileikienė, pradinių klasių mokytoja, ir 4a klasės mokinė Justė Juodeškaitė, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija.
STEAM veiklų pristatymas, kuriame mokiniai supažindinami su moliūgo auginimo procesu nuo sėklos pasodinimo iki galutinio produkto. Praktinių užsiėmimų metu mokiniai sodino, prižiūrėjo ir stebėjo moliūgo augimą, rinko ir analizavo duomenis. Projektas skatina gamtos pažinimą, lavina praktinius įgūdžius ir parodo teorinių žinių pritaikymą.
Aprobuota: Pradinių klasių mokytojų metodinėje grupėje (2024-12-27, prot. Nr. 4).
https://drive.google.com/drive/folders/1wSQ87UX8Xcc3aUalWfFmeTbrzlAp7Drm?usp=drive_link
Medžių lapai
Pradinis ugdymas. TŪM STEAM mokslinis-praktinis forumas ,,Medžių lapai“
Danguolė Nausėdienė, pradinių klasių vyr. mokytoja, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija, su III klasės mokiniais.
Pamokų ciklas-projektas, kurio metu mokiniai tyrinėjo medžių lapus Veiviržėnų slėnyje ir gamtos mokslų kabinete. Jie atliko įvairius bandymus, analizavo lapų savybes, kūrė kūrybinius darbus, įrašė anglų kalba medžių ir spalvų pavadinimus. Projektas skatina aplinkosaugą, kūrybiškumą ir komandinį darbą, ugdant praktinius ir socialinius įgūdžius.
Aprobuota: Pradinių klasių mokytojų metodinėje grupėje (2024-12-27, prot. Nr. 4).
https://drive.google.com/drive/folders/1kIOSXhixR1lGbaVoUpIk9P-Mkus713Ff?usp=drive_link
Integruota anglų, italų kalbų ir pasaulio pažinimo pamoka 3 klasėje „Emocijos. Emotions. Emozioni“
Autoriai: anglų kalbos mokytoja metodininkė Eglė Skolevičienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė Rima Šedbarienė, italų kalbos mokytoja Monika Ruškytė, Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinė mokykla
Pamokos pateikčių medžiaga skirta integruotai pamokai 3 klasėje. Pamokos tikslas – atpažinti dažniausiai pasitaikančias (bazines) emocijas, išmokti jų pavadinimus, populiarinti daugiakalbystę.
https://docs.google.com/presentation/d/1g7b_EV9rllubVy9jKmKAaBT4UuFe5H8RDaDAJe_gI1I/edit?usp=sharing
Filmuota pamoka „Lietuvos gyvūnai“
Autorius: Pradinių klasių mokytoja ekspertė Rita Domarkienė, Klaipėdos r. Plikių Ievos Labutytės pagrindinė mokykla
Pamoka skirta supažindinti mokinius su Lietuvos gyvūnų įvairove, stiprinant gamtamokslines žinias ir atsakingą požiūrį į aplinką.
Pamokos uždavinys: dirbdami grupėmis, pasinaudodami vadovėlyje ir internete pateikta medžiaga, atrinkti Lietuvoje gyvenančius gyvūnus, nusakytų jų gyvenamąją aplinką.
Pamokoje, mokiniai dirbdami grupėmis, rinko informaciją apie Lietuvos gyvūnus, jų gyvenamąją aplinką. Vaikai dirbo grupėse, naudodamiesi planšetėmis ieškojo informacijos apie Lietuvos gyvūnus ir atliko interaktyvias užduotis. Grupės įsivertino savo darbą, kiek teisingai pažymėjo Lietuvoje gyvenančių gyvūnų. 15,14,13 – puikus įsivertinimas, 12,11,10 – geras įsivertinimas, 9,8,7 – patenkinamas įsivertinimas, 6,5,4 – dar reikia pakartoti. Veikla skatino vaikų bendradarbiavimą, informacijos analizę ir kritinį mąstymą. Pamokoje buvo naudojamos vaizdinės priemonės (nuotraukos). Grupės darbus pristatė klasei. Diskusijos metu mokiniai vertino draugų darbus.
Pamokos refleksijai buvo pritaikytas nebaigtų sakinių metodas.
Darbo aprašas: https://drive.google.com/drive/folders/1mZwkVh63SCdXVD_TDguhH9kgJh_SKBKM
Filmuotos pamokos nuoroda: https://drive.google.com/file/d/1FbL5csX5zxC4J-YmaUl2Vw419SEs0Xsp/view
Metodinė priemonė „Suskaičiuok“
Autorius: Pradinių klasių mokytoja Ingrida Keraitienė, Klaipėdos r. Agluonėnų mokykla-darželis
Priemonės paskirtis: sudėtis ir atimtis iki 10. Priemonė skirta 1 klasės mokiniams, kuriems sunkiau sekasi atlikti matematinius veiksmus. Priemonė labai patogi. Ji gali būti naudojama ant lentos, sienos arba stalo.
https://drive.google.com/drive/folders/1cIa4hoRA8_2ty2_GFKBrjzWVTOT-CJNZ
Ugdomoji veikla „Varnų pabėgimas iš Anykščių“
Autorius: Pradinių klasių mokytoja Ingrida Keraitienė, Klaipėdos r. Agluonėnų mokykla-darželis
Veikla skirta ugdyti 1 klasės mokinių teksto suvokimo, klausimų kėlimo ir analizavimo gebėjimus. Ja siekiama praplėsti vaikų žinias apie paukščius, išmokti nupiešti paukštį, susipažinti su Anykščių šileliu, atlikti aritmetinius veiksmus.
https://drive.google.com/drive/folders/1Z3b2uTtwMhUzIR4pXUrYqBW7swKrjUDe
Interaktyvus žaidimas „Tiesa ar melas apie Lietuvą“
Autorius: Pradinių klasių mokytoja metodininkė Vaidutė Mažeikienė, Gargždų „Kranto“ progimnazija
Interaktyvus žaidimas sukurtas pasirenkamųjų atsakymų forma www.wordwall.net platformoje.
Žaidimas skirtas temos apie Lietuvą apibendrinimui, pamokos sudominimui. Gali būti naudojamas kaip teminės viktorinos dalis.
Nuoroda į žaidimą: https://wordwall.net/resource/28584282
Interaktyvus plakatas „Žmogaus kūnas“
Autorius: Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rasa Jokubaitienė, Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta 2 klasės mokiniams pagrindinėms žmogaus kūno dalims išmokti ir pakartoti.
Interaktyvaus plakato nuoroda: https://view.genially.com/5e69049e75ef8e0fc17d8d27/interactive-image-zmogaus-kunas
Mokomoji užduotis „Veiksmažodžių laikų kartojimas ir įtvirtinimas“
Autorius: Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rasa Jokubaitienė, Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta 3 klasės mokiniams veiksmažodžių laikų pakartojimui ir įtvirtinimui.
Mokomosios užduoties nuoroda: https://view.genially.com/65d22be9cdbb1100143d541e/interactive-content-veiksmazodziu-kartojimas
Viktorina „Lietuvos kaimynės“
Autorius: Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rasa Jokubaitienė, Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta 1–4 klasės mokiniams.
Viktorinos nuoroda: https://view.genially.com/65ccdc35136bd10014e92efb/presentation-lietuvos-kaimynes
Mokomasis žaidimas „Daugyba ir dalyba“
Autorius: Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Rasa Jokubaitienė, Kretingalės pagrindinė mokykla
Priemonė skirta 3 klasės mokiniams daugybos ir dalybos pakartojimui ir įtvirtinimui.
Mokomojo žaidimo nuoroda: https://view.genially.com/63d16e617edb5a00122170cf/interactive-content-daugyba-ir-dalyba
https://drive.google.com/drive/folders/19OidsOtuN2qcKNObOf9WGOqYLbGcrQJa
Programavimo pradmenų ugdymas pradinėse klasėse
Viktorija Jokubaitienė, mokytoja, Gargždų „Minijos“ progimnazija
Programavimo pradmenų ugdymas pradinėse klasėse yra integruojamas į mokomuosius dalykus, tokius kaip matematika, lietuvių kalba, pasaulio pažinimas ir kt. Mokytoja pasidalina mokinių įgyvendintais programavimo projekto darbais, kurie skatina kūrybiškumą ir loginių mąstymo įgūdžių ugdymą.
https://drive.google.com/drive/folders/1KQpcki_qaH4fQZFyyEIHb5Djuart0aEP
Stebuklingas teatro pasaulis
Šarūnė Petruškevičienė (sudarytoja), Vilija Gruodytė–Šeputienė (tekstų autorė), Sigita Mikužytė (dailininkė), Vytautas Virganavičius (redaktorius)
Knygelė „Stebuklingas teatro pasaulis“ skirta supažindinti pradinių klasių mokinius, jų tėvelius ir mokytojus su nuostabiu muzikiniu teatru. Pagrindinis veikėjas, Smuikelis Griežliukas, pasakoja apie teatro istoriją, svarbiausius jo elementus ir veikėjus. Vaikai sužino, kas yra teatras, fojė, rūbinė, scena ir orkestro ložė. Jie susipažįsta su teatro profesijomis, tokiomis kaip režisierius, scenografas, kostiumų dailininkas, grimuotojas, apšvietimo dailininkas, garso operatorius, aprengėjai, scenos darbininkai. Knygelėje taip pat pateikiamos įvairios užduotys, žaidimai ir spalvinimo paveikslėliai, skirti skatinti vaikų kūrybiškumą ir mokymosi įgūdžius.
https://drive.google.com/drive/folders/1JQHE8GYGEaDWZ3CD4oZ-6LjimIKXr7rA
