V. PontezisIlgametis ilgų nuotolių bėgikas Valerijus Pontežis pasidalino savo patirtimi. Vaikystėje negalvojau, kad bėgimas taps didelė ir svarbi mano gyvenimo dalis. Aš mėgau tokias sporto šakas kaip futbolas, krepšinis, ledo rutulys ir daug kitų judrių žaidimų, kuriuos mėgsta berniukai. Tuo laiku bėgimas turbūt man buvo pati nuobodžiausia sporto šaka.

Bėgimas atėjo į mano gyvenimą, kai pradėjau studijuoti Maskvos Telekomunikacijų institute. Tai buvo 1983-ieji metai. Tuo metu jau buvo per vėlu man tapti geru krepšinio ar futbolo žaidėju ir atstovauti  institutui įvairiose varžybose. Taigi vienintelė vieta, kur aš galėjau parodyti save buvo bėgimo trasa. Tada man buvo 20 metų. Aš turėjau bėgimo trenerį ir keletą draugų, kurie bėgiodavo kartu su manimi. Žingsnis po žingsnio ir aš pradėjau pamėgti bėgimą ir po gan trumpo treniruočių periodo man nebuvo jokių sunkumų nubėgti 20 ir daugiau kilometrų. Po trijų metų aš dalyvavau pirmame maratone. Per savo gyvenimą iš viso dalyvavau 21 maratone. Tai nėra labai daug, bet ir nebuvo tokio tikslo, kad sudalyvauti kuo daugiau maratono bėgimų.

Mano nuomone bėgimas yra pigiausia aktyvi sportinė veikla. Tai aktualu ypač šiandien, kai dauguma žmonių gyvena nesveiką gyvenimo būdą. Tau nereikia brangaus ir sudėtingo inventoriaus, užtenka turėti paprastus bėgimo batelius, marškinėlius ir šortus vasaros sezonui ir truputį šiltesnius rūbus žiemos sezonui. Bėgimui nereikia sporto salių ar maniežų. Puikiausia vieta tam parkai, miškeliai, takeliai palei upes.

Kitas svarbus dalykas yra tai, kad bėgimas yra gera priemonė išlaikyti geras kūno formas ir gerą sveikatą. Mano svoris dabar yra lygiai toks pats, koks buvo, kai aš buvau studentas ir maždaug 30 metų išlieka stabilus, nesikeičia. Taip pat man nereikia laikytis jokių dietų ar sudarytų specialių mitybos programų, valgau viską kas man patinka. Šiuo metu sportuoju 5-7 kartus per savaitę. Per vieną bėgimą nubėgu apie 15 kilometrų ir tai užtrunka apie valandą laiko. Nereikia stengtis bėgti kuo greičiau. Bėgimas turi būti toks, kad žmogus galėtų bėgdamas kalbėtis. Pradedantiesiems rekomenduočiau pradėti bėgti lėtu tempu, neskubant. Kiekvienas žmogus yra skirtingas ir kiekvienas bėgdamas tam tikras distancijas turi atsižvelgti į savo fizines galimybes. Pradedantiesiems užtektų pradžioje bėgioti po 3 kartus per savaitę po 20 minučių. Norėčiau priminti, kad sunkiausias dalykas yra ne bėgimas ilgose distancijose, bet pradžioje bėgimo tempas per didelis, ko pasekoje greitai atsiranda nuovargis.

Pabaigai norėčiau pakviesti visus žmones į gegužės 18 dieną Klaipėdoje vyksiantį ,,Vilties bėgimą“. Tai butų puiki galimybė sudalyvauti kasmet vykstančiame renginyje, patikrinti savo jėgas, padėti pamatus ateities bėgimams. Sporto centras prisidėdamas prie šios gražios akcijos kviečia žmones rinktis Klaipėdos raj. B.Į sporto centro aikštelėje (J.Janonio g. 9, Gargždai) gegužės 18 dieną 13 val., kur Jūsų lauks autobusas ir visus nuveš nemokamai į Klaipėdą, kur galėsite sudalyvauti ,,Vilties bėgime“‘. Dėl nemokamo nuvežimo registruotis galite iki gegužės 16 dienos elektroniniu paštu , o dėl dalyvavimo ,,Vilties bėgime“’ registruotis turite http://viltiesbegimas.lt/, ten rasite visą informaciją apie šio renginio vykdymą.

Klaipėdos r. Sporto centro informacija